کد خبر: ۷۴۰۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷

با این ۵ راه‌حل حساسیت فصلی را کنترل کنید

استرس و اضطراب منجر به ترشح هورمون‌های استرس‌زا در بدن می‌شود. همین مساله باعث دریافت سیگنال‌های مختلف از بخش‌های مختلف بدن می‌شود. به این ترتیب استرس می‌تواند منجر به کاهش توان دفاعی بدن شود و قدرت کافی را در مقابله با کنش‌های آلرژیک نخواهد داشت.
با این ۵ راه‌حل حساسیت فصلی را کنترل کنید
آفتاب‌‌نیوز :

راه‌های معمول درمان حساسیت، تنها راه‌هایی موقت برای جلوگیری از بروز آلرژی‌های فصلی هستند و اساسا توصیه‌هایی که برای تسکین آلرژی‌های فصلی به شما می‌شوند شامل این موارد هستند: مراجعه به پزشک، مصرف آنتی هیستامین‌ها، دوری از آلرژن‌ها و ....

به گزارش readersdigst، اما راه‌حل‌هایی کاربردی و مناسب برای جلوگیری از بروز حساسیت‌های فصلی نیز وجود دارد:

در صورتی که یاد بگیرید استرس خود را کنترل کنید یا حداقل نوع واکنش خود را در برابر حوادث استرس‌زا بهتر انتخاب کنید، مطمئنا بهتر از پس آلرژی‌ها بر می‌آیید.

استفاده از مکمل‌های ضد حساسیت

جهت کاهش اثرات حساسیت، می‌توانید مولتی‌ویتامین‌هایی حاوی منیزیم، سلنیوم، ویتامین ث، ویتامین‌ای به عنوان مکمل دارو‌هایی که پزشک به شما توصیه می‌کند، بهره ببرید. همچنین مصرف یک فنجان چای نعناع یا بابونه هرشب قبل از رفتن به رختخواب به منظور تسکین علائم آلرژی توصیه می‌شود.

چک‌کردن محیط خانه

گاهی اوقات ممکن است عوامل آلرژی‌زا در خانه باشند و فضای آزاد محل امن‌تری برای رهایی از حساسیت باشد. تحقیقات نشان داده است که آلودگی داخل خانه می‌تواند تا ۱۰ برابر بیشتر از هوای بیرون باشد و از آنجا که بخش زیادی از وقتمان را در خانه می‌گذرانیم، پس بهتر است که تمام بخش‌های خانه را به دنبال مواد آلرژی‌زا بگردیم. ملحفه‌ها، فرش، بخش‌های مرطوب خانه، فیلتر هوا و … از جمله موارد مهم و قابل توجه هستند. همه را تمیز یا جایگزین کنید.

بررسی عادات غذایی

عادات بد غذایی می‌تواند علاوه بر بروز مشکل در سلامتی، باعث افزایش حساسیت‌های فصلی شود. مصرف مواد غذایی سالم منجر به کاهش بسیاری از این علائم آزاردهنده می‌شود. مطالعات و تحقیقات فراوان نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان موجود در غذا‌های سالم، عامل اصلی بهبود وضع عمومی بدن در برابر التهاب هستند و همین مساله در کمک به بدن در مقابله با آلرژی‌ها نیز موثر خواهد بود. افرادی که دچار برخی حساسیت‌های غذایی هستند، در خصوص مصرف غذای سالم دقت کنند.

اقدام به کاهش وزن

افزایش وزن و چاقی، عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها هستند؛ اما اضافه وزن یکی از مهم‌ترین دلایل بروز مشکل در روند عادی تنفس است. چربی‌های اطراف شکم منجر به جلوگیری از گسترش ریه و حرکت دیافراگم می‌شوند و به این ترتیب کشیدن نفس عمیق برای فرد مشکل خواهد بود. این شاید بدترین وضعیت برای یک فرد مبتلا به آلرژی باشد. در صورت تلاش برای کاهش وزن، دریافت اکسیژن نیز برای فرد آسان‌تر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین