کد خبر: ۷۴۰۶۷۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
از جغرافیای اطراف ایران بیرون بروید و‌گرنه بدتر از افغانستان اخراج می‌شوید

سردار قاآنی خطاب به آمریکا: اگر کوچکترین حرکتی کنید، دندان‌های‌تان خرد می‌شود

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: به آمریکاییان می‌گوییم هنوز از جغرافیای اطراف ما وقت دارید که با ذلت بیرون بروید و گرنه از تمام این جغرافیا بدتر از افغانستان اخراج می‌شوید؛ دورانی که هر کاری می‌خواستید انجام می‌دادید گذشت.
سردار قاآنی خطاب به آمریکا: اگر کوچکترین حرکتی کنید، دندان‌های‌تان خرد می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی پیش از ظهر امروز در نخستین مراسم سالگرد شهید استوار محمودآبادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم به ویژه شهیدان فاطمیون اظهار داشت: امروز در سراسر استان یاد شهید استوار سبب گرامیداشت یاد همه شهدای مقاومت شد.

وی گفت: برای بنده توفیق است که در این مجلس ارزشمند، در کنار سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی و شهدای عالی مقامی، چون شهید دستغیب و فرماندهان بزرگواری که برخی از آنان به لقای الهی رسیدند و بسیاری از آنان برکت وجودشان در استان و کشور باعث ایجاد استحکام در دفاع قهرمانانه ملت شریف ایران در مقابل همه متجاوزان شده است حضور دارم.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه همه شما می‌دانید که جلسه یادبود شهدا جلسه بزرگداشت متعارف کسی که از دنیا رفته نیست، افزود: این جلسات، جلسات برشماری عزت و سربلندی و افتخاری است که در وجود این شهدا بوده که در عرصه‌ای مثل دفاع مقدس و در سال‌های اخیر جنگ‌های مقاومتی در منطقه ارزش‌های درونی انسان‌های پاک تجلی پیدا کرده و اوج خودش را در وجود شهدای عالی‌مقام ما نشان داده است.

وی با بیان اینکه این جلسات ضمن اینکه برای تکریم شهداست جایی است که ما یک بار دیگر این ویژگی‌های ارزشمندی که در درون آن‌ها وجود داشته مرور کنیم، بیان کرد: ما وقتی در این مجالس جمع می‌شویم باید یک بار دیگر مرور کنیم ویژگی‌های ارزشمندی که این شهدا داشتند، چون ما راه نیمه تمام آن‌ها را باید ادامه بدهیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه عنوان کرد: این راهی که شهدای عالی مقام ما باز کردند راه برگشت‌پذیری نیست، اینجا استمرار راه شهیدان است، همه اهداف تاکنون مقطعی بوده، کربلا مقطعی بود که رسیدیم قدس هدفی است که می‌رسیم، اما همه این‌ها نقطه کمکی برای رسیدن به حکومت جهانی امام زمان (عج) است. این مسیری است که شهدا پیش روی ما باز کردند و این جلسات رزمایش چگونه حرکت کردن برای رسیدن به این نقطه که قله و اوج عزت است، این راه راه عزت‌آفرینی است.

سردار قاآنی با بیان اینکه در این جلسه ۴ پیام وجود دارد، افزود: نخستین پیام به خانواده شهدا است که کسی مانند شهید استوار یک عمر با عزت زندگی کند همیشه در مسیر الهی باشد و پایان زندگی ختم به شهادت شود، فرزندان شما را هدایت کند اینکه از وجود مبارک مادران و پدران شهدا این بنیاد مبارک در وجود بچه‌ها گذاشته شود، شیر پاک و نان حلال و همراهی خانواده زمینه اساسی بوده که برادران ما با شتاب این مسیر را طی کنند. چه زندگی بهتر از این و چه مرگی بهتر از این.

وی با بیان اینکه حرف دوم به خود ما، دوستان شهید و تمام کسانی که یاد شهید را گرامی می‌دارند، است افزود: بنا بر این است که ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم باید همان ویژگی شهدا را در خود ایجاد کنیم تا این ظرفیت نیز در وجود ما به وجود آید.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی شهدا بیان کرد: اولین ویژگی مشترک همه شهدا عمل به تکلیف است شهدای ما بر یک مبنای تحلیل صرفا سیاسی پای کار نیامدند همه شهدای ما دنبال این بودند که تکلیف خود را انجام دهند و تعیین کننده تکلیف در مکتب شهدا و شهید استوار در گذشته وجود مبارک امام راحل و امروز مقام عظمای ولایت است.

وی بیان کرد: شهدای ما بر مبنای تکلیف حرکت کردند و ما فرزندان رسول الله هستیم در سلسله مراتب ولایت وظیفه خود را می‌دانیم که از چه کسی تکلیف بگیریم. وظیفه را از امام می‌پذیریم و کسانی که در سلسله مراتب این امام قرار بگیرند و شهدای ما برای انجام تکلیف الهی وارد میدان شدند. اگر می‌خواهیم ادامه‌دهنده شهدا باشیم باید تکلیف مدار باشیم تکلیفی که از مصدر امامت و ولایت مشخص می‌شود.

سردار قاآنی با بیان اینکه ویژگی دیگر شهدا که شهید استوار جز برجستگان است انجام وظیفه در حد مقدورات و استطاعت است، گفت: شهدای ما خواب چیز‌هایی که نداشتند و نمی‌توانستند داشته باشند نمی‌دیدند، اما کاری که می‌توانستند انجام دهند به زیبایی به عمل می‌آوردند شهید استوار در دوران جنگ وقتی فرمانده بود زمان عملیات، عکس هوایی نداشت، اما دشمن به عکس هوایی دسترسی داشت که دشمن عمده ما در اختیار آن‌ها می‌گذاشتند. در عملیات بدر در آب می‌خواستیم عملیات انجام دهیم رزمندگان با سختی و مشکلات شب تا صبح تلاش می‌کردند، اما وقتی عملیات بدر انجام شد دیدیم دشمن با عکس‌های ماهواره‌ای و هوایی تمام آمار پل‌هایی که رزمنده‌ها در شب نصب می‌کردند دارند؛ شهید استوار در چنین شرایطی فرماندهی می‌کرد امکانات دشمن اینگونه بود ما غیر از اراده محکم و ایمان متقن چیزی نداشتیم.

وی تصریح کرد: نیرو‌های اطلاعات به بهترین شکل ممکن از مواضع دشمن اطلاعات برای عملیات کسب می‌کردند و به زیبایی مرحله به مرحله توضیح می‌دادند؛ علتش این بود که بعد از انجام تکلیف هر چه استطاعتشان بود به کار می‌گرفتند.

سردار قاآنی با بیان اینکه ویژگی سوم شهدا توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین بود، گفت: شناسایی و کسب اطلاعاتی که بسیجیان می‌کردند همواره مورد تایید نیرو‌های آموزش دیده ارتش بود و تحسین می‌شدند، در عملیات می‌گفتند ما هر کاری می‌توانستیم کردیم، اما همیشه چشم و دستشان به سمت خدا بود؛ پیام شهدا به ما و شما از این جنس است اگر می‌خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم ناگزیریم که این ویژگی‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دنیایی که آمریکا و اسرائیل جهانخوار مقابل ما هستند باید اینجوری باشیم، گفت: هر چند امروز به لحاظ امکانات بسیار پیشرفت کرده‌ایم، اما اینکه گفته می‌شود فرهنگ جبهه ساری و جاری در جامعه شود این است؛ امروز هر مشکلی را بخواهیم حل کنیم اگر این ویژگی شهدا را داشته باشیم و به کار بگیریم حل می‌شود این پیام شهدای ما است.

سردار قاآنی با بیان اینکه پیام سوم به دوستان انقلاب اسلامی است، افزود: ما با تاسی به مکتب نبی مکرم اسلام وارد میدان شدیم و خداوند مرحله به مرحله گام‌های ما را به جلو برد در حالی که جنگ از داخل شهر‌های ما شروع شد؛ از روز پیروزی انقلاب ما از درون شهر‌ها جنگ را شروع کردیم، اما در حالی که از اینجا جنگ شروع شد و همه دنیا علیه ما اقدام کرد ما با این ویژگی‌ها جلو رفتیم و جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردیم و امروز از مظلومان عالم دفاع می‌کنیم این راه عزت است.

وی خطاب به جبهه مقاومت گفت: اگر می‌خواهید عزیز باشید زیر پرچم ولایت با این ویژگی‌ها جلو بروید، چون اگر یک قدم بروید خدا ده قدم شما را جلو می‌برد. ۳۱ شهید فاطمیون در این استان است و ۴۲ نفر هم ازفداکاران این استان در جبهه مقاومت شهید شدند؛ این عزت و غیرت اسلامی و احساس وظیفه دینی است که اگر در خانه‌ات آرام هستی، اما برادرت در مشکل است وظیفه دفاع از وی را داری. این جنگ عزتمدارانه و با نشاطی است دفاع از سرزمین هم با شرف است، اما اینکه در ورای مرز‌ها از مظلومانی که به آن‌ها تعرض شده خیلی اهمیت دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهید استوار بدون مدعا در جبهه مقاومت حضور داشت و فاطمیون را هدایت می‌کرد، تصریح کرد: این راه عزیز زندگی کردن است این فرهنگ است که شهدا علاوه بر اینکه خودشان می‌جنگیدند معلم عزت و سربلندی بوده و هستند؛ درس عزت و سربلندی دادند مکتبی که این شهدا استادش بودند این دانشگاه همچنان در سراسر عالم دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها از زمانی که ارتباطشان را از طریق شهدا با ایران افزایش دادند روز به روز قدرت پیدا کردند و عزیز شدند، افزود: فلسطینی‌ها در عملیات‌های اخیر مقابل صهیونیست‌ها ایستادند و بیش از ۳ هزار موشک به رژیم اسرائیل شلیک کردند این حرف ساده‌ای است بیانش، اما تولید موشک در غزه‌ای که سال‌ها مورد محاصره بودند کار مشکلی است.

سردار قاآنی افزود: در ۲۰۰۶ میلادی که حزب‌الله قهرمان با صهیونیست‌ها می‌جنگید در اجلاس بین‌المللی پیامی برای وزیر خارجه ما آوردند که اگر یک موشک به تل آویو بخورد ما تهران را می‌زنیم، اما حزب‌الله لبنان بار‌ها رژیم اسرائیل را موشک‌باران کرد و اسرائیل جرات هیچ کاری نداشت این عزت و اقتدار به دلیل شهدای مقاومت است. در غزه یک ایرانی وجود نداشت، اما این عزت و درس فرزندان شماست این مسیر شهدا است.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه شهدای ما خیلی هنر داشتند و کار‌های بزرگ کردند یک وجب از کشور را به دشمن ندادند، گفت:، اما این مکتبی که هر روز در دنیا آدم مقاوم و مسلمان با عزت تربیت می‌کند ارزشش بیش از همه چیز است. شهید سلیمانی جلودار این مسیر بود وقتی از مکتب شهید سلیمانی صحبت می‌شود یعنی تربیت کسانی مانند شهید استوار که استاد این مکتب بودند و این مسیر همچنان ادامه دارد.

سردار قاآنی با اشاره به جبهه مقاومت در یمن گفت: در یمن قهرمان وقتی ۶ جنگ با حکومت انجام دادند و غیر از کلاشینکف و آر پی جی چیزی نداشتند، اما برخی از کشور‌های عربی جمع شدند که یمن را به زمین بزنند؛ ۷ سال است که می‌جنگند. عربستان سعودی همه امکانات و ثروت خود را مصرف کرده و امروز به کسری بودجه رسیده، اما در این ۷ سال جنگ به کجا رسیدند. در این ۷ سال یمنی‌ها به زیباترین شکل هم جنگیدند و هم کشور را اداره کردند در حالی که در محاصره مطلق است. سعودی‌ها از همان سال اول جنگ به هواپیمای اسرائیل کمک می‌کرد، اما نیرو‌های مقاومت یمن هم جنگیدند و هم امروز موشک با برد بیش از هزار کیلومتر می‌سازند با اتکا به خودشان؛ هواپیمای بدون سرنشین می‌سازند این‌ها بچه‌های فرهنگ مقاومت هستند که با شهدای شما رفیق شدند و راه با عزت زندگی کردن آموختند. مسیر شهدا را پیش می‌روند.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه امروز شرایط رسیدن به حکومت مهدوی در دنیای اسلام فراهم شده است، گفت: این مسیر مسیر شدنی است هر که می‌خواهد عزیز شود هم زندگی عزتمدارانه و هم مرگش عزیز باشد این مسیر است.

وی با بیان اینکه پیام آخر به دشمنان انقلاب اسلامی است، افزود: پیام این است که دورانی که شما هر غلطی می‌خواستید بکنید و هیچ کس چیزی نگوید و دوران بزن و درو گذشته است اگر زدید باید بخورید تا آخرش؛ ۲۰ سال در افغانستان جنگیدند به کجا رسیدند؛ شکستی که آمریکا در سال گذشته خورد؛ آنقدر مسائل اصلی و فرعی کردند که دنیا متوجه نشود، اما بالاترین شکست برای آمریکا شکست در افغانستان بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: آمریکایی‌ها در دنیا جنگ راه می‌انداختند و سود خود را با فروش ادوات جنگی می‌بردند، اما در افغانستان و عراق خودشان آمدند، اما بعد از ۲۰ سال به کجا رسیدند مذاکره کردند هر چند در مذاکره هم خیانت کردند و این مسائل را امروز برای مردم افغانستان به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه اهداف جبهه مقاومت و خروج آمریکا از منطقه بعد از شهید سلیمانی بخشی عمل شده و بخشی هم با عزت جبهه مقاومت عملی می‌شود، افزود: امروز از افغانستان اخراج شدند یا به عبارت بهتر فرار کردند آدم‌های خودشان را نتوانستند خارج کنند؛ ۲۰ روز مقاومت نکردند در حالی که در جبهه مقاومت در مکتب انقلاب اسلامی کار را یاد گرفتند و مردانه می‌جنگند.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: به آمریکاییان می‌گوییم هنوز از جغرافیای اطراف ما وقت دارید که با ذلت بیرون بروید و گرنه از تمام این جغرافیا بدتر از افغانستان اخراج می‌شوید؛ دورانی که هر کاری می‌خواستید انجام می‌دادید گذشت. شهدای ما در مسیری جان دادند که هدف نهاییشان از بین بردن وجود شماست.

سردار قاآنی بیان کرد: ما باید بدانیم خداوند به برکت شهدا چقدر عزت داده و چقدر ظرفیت ایجاد شده که این راه را جلو ببریم البته دشمن هر روز در زمینه‌های مختلف مشکل ایجاد می‌کند، اما ظرفیت‌هایی که در این کشور به واسطه وجود شهدا ایجاد شده باعث شده این ملت هم از خودشان به بهترین شکل دفاع کنند و هم از ملت‌های مظلوم.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های سال آمریکا حرف از تحریم روی میز و زیر میز می‌زند، اما توان و ظرفیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و اقتدار و عزت این ملت به حدی رسیده که می‌دانند اگر کوچکترین حرکتی کنید دندان‌های شما در دهانتان خرد می‌شود. این مسیر شهدا مرحله به مرحله ادامه دارد تا به هدف الهی که تشکیل حکومت جهانی امام زمان است برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
8
21
سردار بزرگ ما را شهید کردن نامردا
دیگه منتظر چه بهانه یی هستید
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
1
47
جناب سردار شما ابتدا جواب همان همسایه ..طالبانی ... را در مرز را که وارد خاک ما شدند بدهید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
3
34
سردار شکستن دندون خیلی کم است بکشش .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
2
24
انتقام سخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
8
16
ایول سردار .امریکا کلا هیچ غلطی نمی تونه بکنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
31
جغرافیای اطراف ما دقیقا یعنی کجا سردار جان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
22
4
امریکا نابود است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
6
9
سردار عزیز امریکا غیر از اسلحه تو کار قاچاق مخدر هم هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
19
4
مرگ بر امریکا
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
1
30
خدا خودش کمک کند
جناب سردار اگر آمریکا هم بخواهد بی خیال ما بشود
درداخل عده‌ای نمی‌خواهند
آمریکا با ما کاری نداشته باشد
...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
2
34
تو را خدا بگذارید پاشون را از روی گلوی مردم بردارند. بعد ار به نتیجه رسیدن مذاکرات دوباره رجز بخونید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین