کد خبر: ۷۴۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۷
در اجرای نمایش« کلبه عمو تم»

غریب‌پور: صحنه‌ای پر از حیوانات می‌خواستم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهروز غریب‌پور استفاده از حیوانات تعلیم دیده برای بازیگری را یکی از ابزارهای تولید فیلم و تئاتر در جهان دانست که در ایران کمتر به آن توجه شده است.

به گزارش سرویس هنر آفتاب و به نقل سایت ایران تئاتراین کارگردان تئاتر که در نمایش "کلبه عموتم" از حضور یک سگ تعلیم‌دیده استفاده می‌کند گفت: در کشورهای دیگر که صنعت فیلم پیشرفته‌ای دارند محل‌های مجزایی برای تعلیم انواع حیوانات وجود دارد تا آن‌ها به عنوان هنرپیشه به کار گرفته شوند و توانایی اغلب آنان بسیار شگفت‌انگیز است.

وی با بیان این که دوست داشته در فرهنگسرای بهمن نیز از این سگ استفاده می‌کرده اما امکان این کار وجود نداشته گفت: در ابتدا مربی سگ نگران ارتباط حیوان با صحنه و بازیگران بود. تعدادی از افراد نیز با حضور سگ بر صحنه مخالف بودند. برای خنثی کردن این دو نگرانی یک جلسه کامل تمرین را صرف آشنایی حیوان با گروه کردیم و اکنون هیچ مشکلی با حضورش بر صحنه نداریم.

کارگردان نمایش "عموتم" درباره ویژگی‌های این سگ سیاه و بلندقد افزود: این سگ بسیار باهوش است و درک خوبی از محیط پیرامونش دارد. مربی او پیش از قطعی شدن حضورش در کار می‌گفت: اگر خودش بخواهد و دوست داشته باشد که در این کار باشد به کار می‌پیوندد. ما هم برای آشنا کردن‌اش با محیط، محبت و تشویق گروه را به او نشان دادیم. وقتی مربی تأیید کرد که او گروه را دوست دارد به کار پیوست. برای آن که به تماشاگر نیز نشان دهیم که این سگ کاملاً تعلیم‌دیده است رورانسی خاص برایش طراحی کرده‌ایم که در آن بدون قلاده و به دنبال مربی‌اش از سن عبور می‌کند.

غریب‌پور با اشاره به فضای نمایش "کلبه عموتم" تأکید کرد: اگر امکانش وجود داشت صحنه را پر از حیوانات مزرعه‌ای می‌کردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین