کد خبر: ۷۴۰۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

افزایش آلودگی هوای کلانشهرها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش پراکنده در سه استان طی امروز (۱۳ آذرماه) گفت: غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در این مدت افزایش می‌یابد.
افزایش آلودگی هوای کلانشهرها
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در استان خراسان رضوی بارش پراکنده و در برخی نقاط استان‌های هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار خواهد داشت و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده های جوی افزایش می یابد.

وی افزود: یکشنبه (۱۴آذر) در استان‌های کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی ابرناکی و احتمال بارش پیش بینی می شود. دوشنبه (۱۵آذر) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، شمال استان‌های ایلام و چهارمحال و بختیاری و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان و شرق مازندران ابرناکی گاهی بارش باران موقتی و وزش باد رخ می‌دهد همچنین در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سه شنبه (۱۶آذر) و چهارشنبه (۱۷آذر) در نوار شرقی وزش باد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

وی افزود: (پنجشنبه۱۸آذر) به‌تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش در این مناطق خواهد شد. امروز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۴آذر) قسمتی ابری و ابری همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر نیمه‌ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۵آذرماه)نیمه‌ابری و غبارآلود و در بعداز ظهر ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳و ۱۴ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز و بجنورد با دمای ۸ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین