کد خبر: ۷۴۰۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

تنفس هوای مطلوب در تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(۱۳ آذرماه) هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار گرفته که ناشی از وزش باد موثر و پراکندگی آلاینده‌ها است.
تنفس هوای مطلوب در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۱۳ آذرماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

در طول روز به‌تدریج از تندی باد کاسته خواهد شد که پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تداوم شرایط پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه ( ۱۳ آذر ماه) همزمان با ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و به‌ تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

صبح روز یکشنبه (۱۴ آذر ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها خواهد بود. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند همچنین با برقراری شرایط پایدار و سکون جو تا ساعات پایانی یکشنبه ( ۱۴ آذر ماه) همزمان با ترافیک شامگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود که سبب تجمع آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد خواهد شد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۰ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین