کد خبر: ۷۴۰۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
رییس اورژانس کشور خبر داد

وقوع ۱۱۷حوادث اتوبوسی و کشته شدن ۶۴ نفر در ۸ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰

رئیس اورژانس کشور گفت: تا پایان آبان ماه سال جاری ۱۱۷ مورد حادثه اتوبوس رخ داده که هزار و ۱۳۸ مصدوم و ۶۴ فوتی گزارش شده است.
وقوع ۱۱۷حوادث اتوبوسی و کشته شدن ۶۴ نفر در ۸ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰
آفتاب‌‌نیوز :

جعفر میعادفر در نشست خبری که پیش از ظهر روز جاری برگزار شد اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور با تقدیم ۱۹شهید و ابتلای ۱۰ هزار پرسنل به کرونا در حین مأموریت ها اقدامات قابل توجهی در ایام کرونا داشته است.

وی ادامه داد: تزریق بیش از دو میلیون دز واکسن را اورژانس در یک بازه زمانی دو ماهه انجام داد اما در حال حاضر دیگر در این زمینه فعالیتی نداریم.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه ۵۰ پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی داریم و بیش از ۵ هزار دستگاه آمبولانس در ناوگان وجود دارد که بیش از ۳ هزار دستگاه بیش از ۱۰ سال عمر دارند، در خصوص تعداد نیروی انسانی گفت: ۲۴ هزار نفر در اورژانس خدمت می کنند که ۲۱ هزار نفر نیروهای عملیاتی هستند.

میعادفر با اشاره به تعداد ماموریت هایی که در ۸ ماهه اول سال جاری انجام شده، گفت: بیش از ۳ میلیون و ۲۸۸هزار و ۸۰ مأموریت در این مدت انجام شده است که از این تعداد ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۳۴ مورد ماموریت شهری بوده است. از تعداد کل ماموریت ها همچنین ۷۲۳ هزار و ۲۷۱ ماموریت جاده ای بوده است و امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد تعداد ماموریت ها رشد داشته است.

وی افزود: ۸۸ درصد ماموریت های اورژانس شهری و ۲۲ درصد جاده ای بوده است و این نشان می دهد که باید به شهرها توجه بیشتری کنیم و ظرفیت ماموریت در شهرها زیاد است. همچنین ۵۴۲ هزار و ۲۹۴ ماموریت حوادث ترافیکی بوده است. در ۴۲۲ هزار و ۷۷۵ ماموریت نیز بیمار به مرکز درمانی منتقل شده است.


وی با اشاره به ماموریت های غیر ترافیکی اورژانس گفت: تعداد این ماموریت ها ۲ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۱۵۲ مورد بوده است و یک میلیون و ۲۴۵هزار و ۱۶ بیمار نیز به بیمارستان منتقل شده است. همچنین ۱۸ هزار و ۶۷ مورد حادثه ویژه داشته ایم. حوادث غیرترافیکی نیز شامل ۱۲ هزار و ۷۹۴ مورد با ۲۶ درصد رشد و ۵۵۷۳ مورد حوادث ترافیکی بوده که ۳۲ درصد رشد داشته است.

به گفته رییس اورژانس کشور، همچنین تعداد مصدومان ۵۷۳۵ مورد بوده است. تعداد مصدومان ویژه ترافیکی ۲۸ هزار و ۳۲۵ نفر بوده است و تا پایان ماه هشتم ۱۱۷ مورد حادثه اتوبوس داشتیم که در مجموع هزار و ۱۳۸ مصدوم و ۶۴ فوتی گزارش شده است همچنین در این مدت ۱۰۳ مورد حادثه مینی بوس رخ داده است که ۸۸۱ مورد مصدوم و ۳۳ مورد فوتی داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین