کد خبر: ۷۴۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۵۱
فرمانده نیروی انتظامی در همایش سازمان وظیفه عمومی:

افزايش وضعيت رفاهي سربازان وظيفه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ارایه خدمات رفاهی مانند پوشش بیمه درمانی و افزایش حقوق سربازان گفت:«در سالهای اخیر خصوصا در دولت نهم گام‌های خوبی برای سربازان برداشته شده است». 

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب به نقل از خبرگزاری فارس سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش سراسری روسای سازمان وظیفه عمومی افزود: «سازمان نظام وظیفه عمومی بیشترین تماس را با مردم دارد كه خوشبختانه در راستای ارایه خدمات گام‌های بسیار بلندی در این سازمان برداشته شده است ولی باید با برنامه‌ریزی‌های بلند‌مدت در این حوزه سیاست‌هایی در جهت رفاه سربازان برداشته شود».

تصور غلط تلف کردن عمر در سربازی
وی گفت:« نباید این تصور پیش بیاید كه سربازی به عنوان تلف كردن عمر تلقی شود و مسئولان نیز باید با ارایه تصمیمات درست از بروز آسیب‌ها جلوگیری كنند اینكه صرف نیاز را ببینیم و از آثار منفی برخی تصمیمات غافل باشیم می‌تواند آسیب‌های جدی وارد سازد».

طرح بیمه سربازان
سردار احمدی مقدم با اشاره به اجرای طرح بیمه سربازان گفت:« سربازان زمانی كه به خدمت مقدس سربازی می‌آیند تحت پوشش كامل بیمه درمانی قرار می‌گیرند و در زمینه بهبود وضع لباس و جیره نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است كه البته هنوز مطلوب نیست».

تبیین ارزش معنوی خدمت سربازی 
وی با بیان اینكه باید ارزش معنوی خدمت سربازی تبیین شود گفت:«فرد باید در خدمت سربازی احساس موثر بودن كند كه مطلوب سازی محیط خدمتی یكی از عوامل مهم در این راه است».

جلوگیری از آفت های اخلاقی سربازی
وی ادامه داد:«باید از آفت‌های اخلاقی در سربازی نیز جلوگیری شود و با به روز رسانی و مدرن‌سازی خدمت سربازی انگیزه را برای سربازان ایجاد كنیم».

سال 86 اعزام 90درصد مشمولان
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه در سال گذشته بالای 90 درصد از مشمولان به خدمت وظیفه اعزام شدند گفت:«نتیجه این كار كاهش مدت خدمت سربازی در امسال بود و بنابراین باید این فرهنگ تقویت شود كه اگر همه مشمولان به موقع به خدمت بیایند می‌توانند در زمینه ایجاد معافیت‌های بیشتر و یا كم شدن مدت زمان خدمت سربازی موثر واقع شوند و بنابراین اگر كسی به خدمت نرود از سوی مردم مورد نكوهش قرار گیرد».

دقت در معافیت ها
وی ادامه داد:«باید در اعمال معافیت‌ها دقت بسیار بالا باشد تا آلودگی‌ در این بخش‌ها به وجود نیاید».

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه آلودگی در سیستم وظیفه عمومی بسیار نادر است گفت:«امروزه كارت معافیت و پاسپورت به سختی قابل جعل است و آنچه كه جعل می‌شود مدارك خارج از سازمان است كه ما مرجع صدور آن نیستیم».

آفت فروش سربازی
سردار احمدی مقدم فروش خدمت سربازی در سالیان گذشته را باعث تحقیر شدن جوانان دانست و گفت:«این روش باعث شد تا جوانانی كه پول نداشتند تا سربازی خود را بخرند تحقیر شوند كه اینگونه اقدامات آثار اجتماعی شدیدی در بر دارد».

هماهنگی نظام وظیفه با دانشگاه و فدارسیون های ورزشی
فرمانده نیروی انتظامی خطاب به روسای سازمان وظیفه عمومی خاطرنشان كرد تا با روسای فدراسیون‌های ورزشی و دانشگاه‌ها تعاملات قوی‌تر برقرار كنند تا در جهت اعزام زیارت‌های دانشجویی و یا ورزشكاران به خارج از كشور مشكلاتی وجود نداشته باشد.

فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در عرصه امنیت اجتماعی گفت:«با اقدامات صورت گرفته افزایش احساس امنیت مردم بهبود یافته و خدمات ناجا در حوزه‌های مختلف نیز با گام‌های بلندی همراه بوده كه این اقدامات افزایش رضایتمندی مردم را در بر داشته است».

وی گفت:«باید پاسخگویی به خدماتی كه از سوی نیروی انتظامی به مردم داده می‌شود با توجه به مقتضیات زندگی امروز مكانیزه و در دسترس بوده و باید تلاش كنیم تا مردم به آسان‌ترین روش خدمات مورد نظر را اخذ كنند».

وی راهبرد اساسی نیروی انتظامی را بر مبنای جامع‌محوری توصیف كرد و گفت:«امروزه نیروی انتظامی خودش را در برابر جامعه نمی‌بیند بلكه خود را از میان جامعه می‌بیند و این نیرو در زمینه خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌كند و با مشاركت مردم نیز در بهبود وظایف خودش كار را پیش برده و مردم را در امر نظم اجتماعی سهیم می‌داند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین