کد خبر: ۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۷

عباس از بوش خواست: تسریع برنامه صلح

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از مقامات فلسطینی اعلام کرد که، محمودعباس در دیدار با بوش، خواهان فعالیت فوری جوامع بین‌المللی، برای تسریع گفتگوهای صلح در خاورمیانه، خواهد شد.

مالکی، وزیر امور خارجه حکومت خودگردان فلسطین گفت: «مقامات فلسطینی و اسرائیلی، سال گذشته در تلاش بودند تا مذاکراتی را برای صلح در سال 2008 انجام دهند. به گفته وی، برای دستیابی به این اهداف فشارهای بین‌المللی به هر دو کشور لازم است».

وی افزود: «محمود عباس از بوش و دیگر اعضای مذاکره‌کننده گروه4 ، خواهد خواست که به اسرائیل فشار آورند تا فعالیتهای شهرک سازی یهودیان در کرانه غربی را متوقف کرده و محدودیت‌های ایست‌های بازرسی عبور و مرور فلسطینی‌ها را تسهیل کنند».

مالکی ادامه داد: «ما خواهان دخالت واضح و عملی گروه 4 هستیم تا هر دو سمت، وظایف خود را در افق تعیین شده، تحقق بخشند».

گفتنی است نخست‌وزیر اسرائیل، اهودالمرت و محمودعباس در نوامبر 2007 در اناپلیس توافق کردند تا مذاکرات صلح را آغاز کنند و از افقی که توسط آمریکا در سال 2003 تعیین شده بود، پیروی کنند که بر طبق آن فلسطینی‌ها باید دست از  عملیات نظامی بردارند و اسرائیلی‌ها نیز فعالیتهای شهرک‌سازی خود را متوقف سازند.

مالکی همچنین گفته که او امیدوار است که گروه حماس با اسرائیل به آتش‌بس برسند. وی افزود : «من فکر می‌کنم ما به اعلام آتش‌بس در غزه نزدیکیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین