کد خبر: ۷۴۱۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

هوای ناسالم تهران طی امروز

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی امروز (۱۴ آذرماه) در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.
هوای ناسالم تهران طی امروز
آفتاب‌‌نیوز :

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز (۱۴ آذرماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر همچنین انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. حاکمیت پایداری و سکون جو در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند.

با تداوم وارونگی جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه (۱۴ آذرماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

صبح روز دوشنبه (۱۵ آذرماه) با افزایش تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و با توجه به عدم وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. به‌تدریج با شکل‌گیری ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و احتمال رگبار پراکنده در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد.

با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه (۱۵ آذرماه) کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۲۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۲۵ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین