کد خبر: ۷۴۱۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

مواظب کلاهبرداری پیج‌های جعلی باشید

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری و انهدام باند کلاهبرداری در فضای مجازی خبر داد.
مواظب کلاهبرداری پیج‌های جعلی باشید
آفتاب‌‌نیوز :

سردار عباسعلی محمدیان روز یکشنبه ۱۴ آذرماه در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته کلاهبرداری‌ها عمدتا در فضای واقعی بوده ولی امروز اکثر کلاهبرداری‌ها به فضای مجازی منتقل شده و از عناوین افراد سرشناس سوء استفاده می‌شود.

وی با اشاره به بازداشت یک باند کلاهبرداری در شبکه مجازی تصریح کرد: این افراد خود را به عنوان ادمین و مدیر کانال افراد خاص شامل بازیکنان فوتبال، بازیگران، بلاگرها و افراد سرشناس معرفی می‌کردند و با صاحبان شرکت‌ها و مشاغل تماس گرفته و با در اختیار داشتن اطلاعات لازم اعتماد آنها برای تبلیغات در پیج جلب می‌کردند. بنابراین موفق به دریافت مبالغی از مردم شده بودند.

وی افزود: حساب‌هایی را با اسناد و مدارک بعضا جعلی و مجهول الهویه افتتاح کرده و مبالغ دریافتی را به این حساب‌ها واریز کرده و با خارج کردن پول‌ها متواری می‌شدند.

سردار محمدیان مجموع شکاتی که تا امروز شناسایی شده را حدود ۱۰۰ نفر عنوان کرد که بیش از ۵ میلیارد تومان از این افراد کلاهبرداری شده است. این شبکه ۱۳ نفره شناسایی شده و دستگیر شده‌اند. حساب‌ها و بخشی از اموالشان توقیف شده و منهدم شدند.

وی در پایان با تاکید بر هوشیاری بیشتر مردم در فضای مجازی گفت: اگر شهروندان با چنین مواردی از کلاهبرداری که شخصی خود را ادمین یک فرد معتبر معرفی و برای تبلیغات اعلام آمادگی کرده مواجه شدند، می توانند برای شناسایی این افراد و طرح شکایت به پلیس فتای البرز مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین