کد خبر: ۷۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۸
واشنگتن پست گزارش داد

لبنانی‌ها خود را برای جنگ آماده می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشته است لبنانی‌های نگران خشونت بالقوه میان احزاب سیاسی، با خرید اسلحه خود را برای جنگ آماده می‌کنند. 

واشنگتن پست روز پنجشنبه نوشت : «یک مقیاس برای نگرانی آنها افزایش بهای اسلحه است به طوری که قیمت یک ‪ AK-۴۷‬از میانگین بهای ‪ ۷۵‬دلار تا ‪ ۱۰۰‬دلار در سال گذشته به ‪ ۶۰۰‬تا یک هزار دلار در سال جاری افزایش یافته است».
 
به نوشته این روزنامه ،از ابتدای سال گذشته ، ابوعمر که یک صراف ساکن بیروت و پدر ‪ ۱۱‬فرزند است ، حداقل ‪ ۱۱‬اسلحه گرم خریداری کرده است. 

او به واشنگتن پست گفته است : «من هرچه را که قدرت خرید آنرا دارم می خرم ، هرگز نمی‌فروشم و اکنون زمان خرید اسلحه است». 

واشنگتن پست افزوده است : «قاسان کرهانی جنگجوی سابق که با بازار اسلحه آشنا است ، می‌گوید حتی ارزش سلاح‌های بزرگتر و قدیمی تر از جمله نارنجک پرتاب کن که زمانی آشغال اسلحه به شمار می‌رفتند نیز از ‪ ۵۰‬دلار به ‪ ۵۰۰‬دلار رسیده است». 

‬به نوشته این روزنامه، دولت سنیوره که تحت حمایت آمریکا و اروپا است ، قادر نیست از خرید و فروش سلاح جلوگیری کند و تصاویری در بیروت وجود دارد که سنیوره را در حال به آغوش کشیدن کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا نشان می‌دهد و مخالفان او می‌گویند که سنیوره دست نشانده آمریکا است. 

این روزنامه در ادامه افزوده‌است: «نیاز به خرید اسلحه در لبنان توسط فقیر و غنی احساس می‌شود». 

«نبا» یکی از ساکنان محله اعیان‌نشین بیروت به خبرنگار واشنگتن پست گفت: «هنگامی که پدرش برای اولین بار یک اسلحه به او داد و خواست تا آنرا در خانه مخفی کند، تعجب کرده بود اما اکنون به این کار عادت کرده است». 

واشنگتن پست در پایان نوشته است : «اسد شفتری یکی از رهبران سابق شبه نظامی که در جنگ داخلی مبارزه کرده بود گفت این تکرار تاریخ است، هنگامی که مردم احساس امنیت نمی‌کنند و از دیگری می‌ترسند، به دنبال دفاع شخصی می‌روند، اسلحه می‌خرند و از آن زمان به بعد، جاده بسیار لغزان است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین