کد خبر: ۷۴۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۱
رئیس مجلس خبرنگار رهبری:

نیامدن پای صندوق یك نوع خودزنی است

تغییر وزیر كشور در رای مردم بی‌تاثیر نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله هاشمی‌رفسنجانی درباره طرح تغییر وزیر كشور گفت: «این اتفاق در رای مردم بی‌تاثیر نیست. هر كاری كه باعث تردید در میان مردم و ایجاد سوال برای آن‌ها شود در حضور مردم انعكاس خواهد یافت، بهتر است این مسایل كمتر باشد».

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای دومین مرحله از انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به صندوق شماره 3225 انداخت و سپس در جمع خبرنگاران با تاكید بر این‌كه  مرحله دوم مكمل مرحله اول است گفت:« انتظار می‌رفت كاندیداهای بیشتری در دور اول انتخابات به مجلس راه یابند، این در حالی است كه تعداد زیادی به مرحله دوم آمدند». 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: «انتظار ما از مجلس آینده این است كه به طور جدی به وظایف خود در قانونگذاری و نظارت عمل كند».

وی ادامه داد: «در بعد قانونگذاری؛ نیازمند قوانین فراوانی برای اجرای سیاست‌های كلی به خصوص سیاست كلی در اصل 44 قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله هستیم؛ چراكه پایه اساسی توسعه و حركت كشورمان است».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری كرد كه " مجلس آینده مایه آرامش و اطمینان جامعه باشد."

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان كرد: «در این انتخابات مشخص شد كه در كشور به قوانین جامع‌تری برای انتخابات نیاز داریم . در مراحل نام نویسی، تعیین صلاحیت‌ها و رای‌گیری و بخش‌های دیگر نیاز به اصلاحات واقعی در انتخابات كشور وجود دارد.در شمارش آرا نیز در اكثر كشورهای دنیا با كامپیوتر و شیوه های دیجیتالی رای‌ریزی و شمارش آرا انجام می‌شود كه وقت كمتر و اطمینان بیشتری وجود دارد. باید به سمت كارت الكترال برویم كه جزو بهترین شیوه‌های رای‌گیری و شمارش آراست. كامپیوتری كردن این مراحل باید با قانون انجام شود و مجلس باید این حركت تكاملی را انجام دهد».

وی درباره مشاركت مردم در انتخابات گفت: «رای دادن جزو وظایف مهم و حقوق شهروندی است و به خصوص من بر حق شهروندی آن تاكید می‌كنم. این حق بزرگی است كه نباید به آسانی از آن گذشت».

رئیس مجلس خبرنگان رهبری، تاكید كرد: « نیامدن پای صندوق یك نوع خودزنی است. حتی یك رای هم در انتخابات تاثیر دارد. كشورهای پیشرفته‌ای كه در آن‌ها انتخابات سالم برگزار می‌شود مردم‌شان با عشق و اشتیاق می‌آیند، در كشور ما هم پس از انقلاب از نظر مشاركت مردم ما جزو بهترین‌ها بودیم. اخیرا مشاركت مردم كمی كاهش یافته است، ولی هنوز هم در حد نصاب قابل قبولی در مقایسه با سایر كشورهاست اما انتظار ما این است كه اكثریت قاطع مردم حضور بیابند. شركت مردم در انتخابات یك وظیفه شرعی،منطقی و ملی است و منافع را نیز تامین می‌كند». 

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب درباره طرح تغییر وزیر كشور در آستانه انتخابات گفت: «این اتفاق در رای مردم بی‌تاثیر نیست. هر كاری كه باعث تردید در میان مردم و ایجاد سوال برای آن‌ها شود در حضور مردم انعكاس خواهد یافت، بهتر است این مسایل كمتر باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین