کد خبر: ۷۴۱۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

زنجان یخ می‌زند

از امشب، با کاهش دمای کمینه، شاهد رخداد دماهای زیر صفر و یخبندان صبحگاهی در استان خواهیم بود.
زنجان یخ می‌زند
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناس اداره‌ی کل هواشناسی استان زنجان می‌گوید: هوای زنجان امروز ابری، همراه با بارش‌های پراکنده باران و برف است.

به گفته‌ی سلطانی، این سامانه، تا ظهر امروز فعال است، اما از بعداظهر تضعیف شده و از استان خارج می‌شود.

وی افزود: از فردا تا جهارشنبه هوای استان پایدار است، اما از روز پنج شنبه سامانه‌ی دیگری وارد استان می‌شود که فعالیتش به صورت وزش باد نسبتا" شدید و احتمال بارش‌های پراکنده خواهد بود.

کارشناس هواشناسی به صداوسیما گفت: به لحاظ دمایی هم با وجود افزایش موقت دما، امشب و فردا صبح شاهد رخداد کمینه دما‌های زیر صفر و یخبندان صبحگاهی خواهیم بود.

سلطانی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد با منفی ۵ و گیلوان با ۱۹ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های استان زنجان بودند.

وی دمای فعلی زنجان را ۲ درجه بالای صفر اعلام کرد که نسبت به دیروز در همین ساعت ۷ درجه گرم‌تر شده است.

جاده های زنجان، برفی، بارانی و مه آلود است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز گفت: هم اکنون آزادراه‌ها و سایر جاده‌های ارتباطی این استان، برفی، بارانی و مه آلود بوده و تردد در جاده‌های کوهستانی ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است.

جواد یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر آزادراه های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین، جاده ترانزیت زنجان - میانه، زنجان - خرم دره - ابهر بارانی و مه آلوده است. شرایط جوی، این مسیر ارتباطی را لغزنده کرده و دید افقی رانندگان در اثر مه کاهش یافته است. گردنه های جاده زنجان - بیجار، زنجان - تهم - چورزق، زنجان - دندی، زنجان - طارم و خدابنده به همدان نیز برفی و پوشیده از مه است. تردد در جاده های کوهستانی استان با همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است. بر اساس پیش بینی هواشناسی استان زنجان امروز هوای این استان بارانی و برفی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه تردد در مسیرهای ارتباطی استان عادی و روان است، افزود: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۰ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند. رانندگان عبوری از گردنه های کوهستانی چراغ های مه شکن خودرو را روشن کنند.

وی از رانندگان خواست، از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند و عجله ای در ادامه مسیر نداشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

 ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین