کد خبر: ۷۴۱۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

۳ ویژگی کلیدی اُمیکرون شناسایی شد

به گفته محقق آفریقای جنوبی داده‌های اولیه نشان می‌دهد که سویه اُمیکرون ویروس کرونا بسیار قابل انتقال است.
۳ ویژگی کلیدی اُمیکرون شناسایی شد
آفتاب‌‌نیوز :

 پروفسور ویلم هانکوم، مدیر موسسه تحقیقات سلامت آفریقا در آفریقای جنوبی، گفت: احتمال ابتلای مجدد به این بیماری کمتر از یک درصد است و معمولا منجر به ابتلا به بیماری خفیف‌تری می‌شود.

به نقل از نیوز، وی اظهار کرد: سه چیزی که هفته پیش در مورد این سویه نمی‌دانستیم، در حال حاضر مشخص شده است. اولین موضوع این است که این ویروس به سرعت در آفریقای جنوبی در حال گسترش است. افزایش موارد ابتلا در این سویه بسیار سریع‌تر از موج‌های قبلی همه‌گیری با دیگر سویه‌هاست. بنابراین به نظر می‌رسد که اُمیکرون می‌تواند به راحتی گسترش یابد. هم‌اکنون تقریبا همه مواردی که در آفریقای جنوبی ثبت می‌شود، ابتلا به سویه اُمیکرون است.

دومین ویژگی این ویروس عفونت‌های مجدد است. نباید از یاد برد پس از ابتلا به کووید احتمال ابتلای مجدد حدود یک درصد یا حتی کمتر از آن است.

سومین مورد به موارد بالینی و شدت بیماری مربوط می‌شود.

هانکوم افزود: داده‌ها نشان می‌دهد این بیماری ممکن است در جوان‌ترها و همچنین آن دسته از جوانانی که واکسینه نشده‌اند، بیشتر رخ دهد و به‌ طور کلی یک بیماری خفیف‌تر به نظر می‌رسد اما باز هم می‌خواهم بگویم که باید محتاط باشیم. این نتایج حاصل روزهای ابتدایی است.

این در حالی است که آخرین آمار آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا(HSA) نشان می‌دهد تا روز شنبه ۲۶ مورد دیگر از نوع اُمیکرون در سراسر بریتانیا گزارش شده که مجموع مبتلایان در این کشور تاکنون به ۱۶۰ مورد رسیده است.

روز شنبه اعلام شد: همه مسافرانی که به بریتانیا می‌رسند، باید آزمایش کووید را به دلیل ترس از شیوع نوع اُمیکرون انجام دهند.

وزیران بریتانیا گفتند: این تمهیدات به دنبال داده‌های جدید اجرا شده که نشان‌دهنده افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس جدید مرتبط با سفرهای خارجی است.

به گفته آنان این اقدام موقتی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین