کد خبر: ۷۴۱۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

صدای مفاصل را جدی بگیرید

یک متخصص ارتوپد در خراسان جنوبی گفت: در سنین پایین صداهایی که اطراف مفاصل شنیده می‌شود و معمولاً با مقداری درد همراه است می‌تواند به علت عبور تاندون‌های عضلات از روی برجستگی‌های استخوانی باشد، اما باید افراد در این مواقع به پزشک مراجعه کنند.
صدای مفاصل را جدی بگیرید
آفتاب‌‌نیوز :

منصور کریمی اظهار کرد: در پیشگیری از بیماری‌های مربوط به استخوان، باید جلوی از بین رفتن پیشرونده غضروف را گرفت؛ چرا که وزن به یک قسمت زانو بیشتر منتقل نشود، یعنی توزیع وزن داخل مفصل‌ها به صورت یکسان صورت گیرد و در نتیجه جلوی استفاده از پروتز گرفته شود.

وی افزود: توصیه می‌شود بیمارانی که انحراف زانو به همراه درد دارند قبل از اینکه شدت ساییدگی زیاد شود به پزشک مراجعه کنند و با اصلاح راستای زانو به تسکین دردها کمک شود و سن تعویض مفصل عقب افتد.

وی ادامه داد: برای پروتز که خود عمری دارد اگر مجبور شویم در سنین پایین این کار را انجام دهیم قطعا عمر پروتز تمام می‌شود.
وی با اشاره به موضوع اصلاح راستای اندام، تصریح کرد: اصلاح راستای اندام در افرادی ‌که درجاتی از ساییدگی مفصل را دارند و محدود به قسمت زانو است، بیمارهای مناسبی برای اصلاح راستای اندام با عمل جراحی و با برداشتن وزن از آن قسمت، دردهایشان نیز بهبود می‌یابد و بیمارانی که سن‌شان بالا و پایین نیست هم کاندیداهای خوبی برای اصلاح راستای زانو هستند.

وی افزود: ورزش و درمان‌های غیر جراحی زیاد مفید نیست و اگر فردی انحراف زانو به همراه درد دارد باید به پزشک مراجعه کند.

این متخصص ارتوپد بیان کرد: در کودکان تامین ویتامین D بدن و تغذیه مناسب می‌تواند از ابتلای آنها به انحراف زانو جلوگیری کند: همچین با توجه به اینکه تمام مفاصل بدن با هم در ارتباط و متاثر از یکدیگر هستند باید اصول درست نشستن و پوزیشن‌های مناسب در خواب و بیداری را رعایت کنند.

این متخصص ارتوپد تصریح کرد: در سنین پایین صداهایی که اطراف مفاصل شنیده می‌شود و معمولاً با مقداری درد همراه است می‌تواند به علت عبور تاندون‌های عضلات از روی برجستگی‌های استخوانی باشد، اما باید افراد در این مواقع به پزشک مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بزرگسالان معمولاً مشکلات روماتیسمی می‌تواند انحراف به صورت ضربدری ایجاد کند و همچنین مشکلات هورمونی نیز می‌تواند عامل انحراف ضربدری باشدو معمولاً ساییدگی‌های زانو شروع آن در افرادی که فعالیت‌های سنگین، سبک زندگی نادرست و وزن بالا دارند سبب می‌شود تا زودتر دچار آرتروز و انحراف زانو شوند.

کریمی در خصوص مفاصل با درد اظهار کرد:
به طور کلی صدا دادن مفصل اگر همراه با درد نیست نگران کننده نخواهد بود ولی اگر در مفصل زانو همراه با درد است می‌تواند علل مختلفی از جمله نرمی غضروف را دارا باشند که به نیاز به پزشک دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین