کد خبر: ۷۴۱۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

رسوبات آب باعث سنگ کلیه می‌شود؟

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرج گفت: مشترکین کرجی مطمئن باشند آب این شهرستان همه فاکتورهای کیفی لازم را دارد و به صورت مستمر پایش می‌شود.
رسوبات آب باعث سنگ کلیه می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

علی مجدی نسب با اشاره به گلایه مشترکان از وجود سختی در آب شرب برخی مناطق اظهار کرد: این تصور که رسوب و سختی آبی که ته کتری یا سماور باقی می ماند باعث مشکلاتی چون سنگ کلیه و ... می‌شود نادرست است و سختی آب هیچ ربطی به کیفیت آن ندارد و جزو ویژگی‌های فیزیکی آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رنگ آب هم یکی دیگر از مواردی است که تغییر آن را به اشتباه به کیفیت آن مرتبط می‌دانند، افزود: در برخی شهرها رنگ آب شفاف نیست و این به دلیل عبور آن از لایه‌های مختلف زمین است و ربطی به کیفیت آن ندارد.

این مسئول اضافه کرد: مشترکین کرجی مطمئن باشند آب این شهرستان همه فاکتورهای کیفی لازم را دارد و به صورت مستمر پایش می‌شود.

مجدی نسب در ادامه با اشاره به اینکه آب مناطق مختلف کرج به صورت محلی تامین می‌شود، گفت: بر این اساس انتقال آب بین حوزه‌ای به سختی امکان پذیر است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرج با اشاره به گلایه شهروندان از حفاری شرکت آبفا در کوچه و محلات مختلف افزود: با توجه به اینکه واگذاری انشعابات آب بنا به درخواست متقاضیان صورت می‌گیرد، اول باید انشعاب خریداری و سپس حفاری انجام شود و با توجه به افزایش میزان ساخت و سازها، حفاری‌ها هم افزایش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین