کد خبر: ۷۴۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
در قوانین ما ترک فعل، جرم تلقی نشده است

دادستان کل: دشمن قصد هجمه به دین و نوامیس شما را دارد/ توضیح در خصوص فیلترینگ تلگرام

منتظری گفت: در خصوص فیلترینگ فضای مجازی و تلگرام باید بگویم که اراده‌ای در دولت روحانی نبود. هرکاری کردم که کارگروه فیلترینگ جلسه تشکیل شود فقط دو بار تشکیل جلسه دادند بقیه موارد یا شرکت نکردند و یا مخالف تصمیم‌گیری برای بررسی فیلترینک بودند و رای نمی‌دادند چون مورد نظر آقایان نبود.
دادستان کل: دشمن قصد هجمه به دین و نوامیس شما را دارد/ توضیح در خصوص فیلترینگ تلگرام
آفتاب‌‌نیوز :

دادستان کل کشور گفت: فضای مجازی یک توانمندی و فناوری بسیار ارزشمند است، اما به همان مقدار ارزشی که دارد و در زندگی انسان می‌تواند موثر باشد خطر فراوانی هم دارد. دشمن امروز قصد هجمه به فرهنگ شما، به اعتقادات شما، به ارزش‌های معنوی شما، به دین شما، به نوامیس شما، به عفت و پاکدامنی شما را دارد.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تاکید بر جایگاه مهم دانشجویی گفت: شما دانشجویان عزیز باید جایگاه علم آموزی خود را مهم بدانید و این فرصت علم‌آموزی بسیار دارای اهمیت است. شما عزیزانی که چه عضو بسیج دانشجویی هستید چه عضو بسیج نباشید، اما قطعاً می‌توانید معتقد باشید که قرآن کریم به ما خطاب می‌کند باید خود را تقویت کنید و این صرفاً در بحث نظامی و نیروی نظامی نیست. هر آنچه که توان انسان، جامعه و کشور را بالا ببرد مشمول این آیه شریفه است.

وی ادامه داد: علم قدرتی است که هر ملت، کشور و مردمی آن را به دست آورند قطعاً در برابر همه ناملایمات و سختی‌ها می‌توانند مقاومت کنند. امیرالمومنین علی علیه السلام کلام ارزشمندی دارند که در نهج‌البلاغه آمده و ایشان فرمودند که العلم سلطان، یعنی دانش قدرت است و کسی که این قدرت را به دست گرفت با این قدرت می‌تواند بر همه ناملایمات و دشمنی‌ها یورش ببرد. اما اگر کسی قدرت علم نداشته‌ باشد، به او یورش می‌برند.

منتظری اضافه کرد: اگر شما دانشجویان عزیز بقا و عزت کشور خود را دوست دارید و می‌پسندید، اگر راه دانشجویان شهید روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و راه امام خمینی را می‌پسندید باید خود را به علم مجهز کنید و البته در این راه توجه داشته باشید که قرآن کریم دو بال را برای این مسأله تعریف کرده است. یزکیهم و یعلمهم یعنی تزکیه نفس و تعلیم و تربیت؛ برای مصداق آن می‌توان به قدرت استکباری نگاه کرد که علم دارد اما تزکیه در آن نیست، هرجا که علم بدون تزکیه باشد می‌شود استکبار و غرب گرایی.

دادستان کل کشور همچنین اظهار داشت: جوانان عزیز و دانشجویان محترم شما دشمنان بسیار زیادی دارید که برای از بین بردن هویت شما شبانه‌روز کار می‌کنند و فعال هستند. در سال ۵۸ و ۵۹ که جنگ شروع شد، جوانان زیادی در جبهه‌ها ایستادگی کردند تا این کشور و نظام باقی بماند. اما دشمن دریافت که برای پیشبرد اهداف خود باید جوانان ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. یک ابزار مهم که اکنون در اعماق جان من و شما تاثیرگذار است و به همه خانه‌ها، به همه اتاق‌های خواب شما و اطلاعات شما و زندگی شما این سلاح پرتاب می‌شود و خیلی باید مراقب بود، فضای مجازی است.

وی ادامه داد: فضای مجازی یک توانمندی و فناوری بسیار ارزشمند است، اما به همان مقدار ارزشی که دارد و در زندگی انسان می‌تواند موثر باشد خطر فراوانی هم دارد. دشمن امروز قصد هجمه به فرهنگ شما، به اعتقادات شما، به ارزش‌های معنوی شما، به دین شما، به نوامیس شما، به عفت و پاکدامنی شما را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: از زمانی که بنده در این سمت منصوب شدم به هیچ وجه خودم شخصا تمایل برای تصدی این سمت نداشتم و خود را لایق ندانستم. دو بار پیشنهاد شد و هر دو بار رد کردم، اما مسائلی اتفاق افتاد که در نهایت پذیرفتم.

دادستان کل کشور اظهار کرد: از زمانی که این سمت را پذیرفتم، به عنوان مدعی العموم وارد معرکه شدم و بسیاری از مسائلی که دنبال کرده و می‌کنم مسائلی است که بیان نشده و اقتضا نداشته که در مجامع عمومی و رسانه‌ها بیان کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اولین جلسه شورای عالی اقتصاد با حضور مقام معظم رهبری تصریح کرد: من به عنوان عضو کوچک شورای عالی اقتصاد در این شورا حضور داشتم. جلسه مفصلی بود و مقام معظم رهبری دغدغه‌ها و اهداف خود از تشکیل این شورا بیان فرمودند.

دادستان کل کشور گفت: بنده از مسائلی که در حوزه اقتصاد بود بی اطلاع نبودم و از مسائل مختلف بانکی، ارزی و بورس مطلع بودم.

وی عنوان کرد: در اولین جلسه این شورا به رئیس جمهور وقت گفتم ما مردان جنگ اقتصادی نیاز داریم. پس از آن رئیس گمرک را خواستم و به او گفتم با مساعدت یکدیگر با مسئله قاچاق واقعا مبارزه کنیم و ابزار کار را معرفی کردیم و گفتم من نیز از اختیارات خود استفاده خواهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اظهار کرد: یکی از راهکار‌های موثر در مبارزه با قاچاق استفاده از سامانه‌ها و اتصال سامانه‌های دستگاه‌ها با یکدیگر است؛ اما تا پایان دولت قبل نتوانستیم به این مهم دست یابیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در رابطه با فضای مجازی عزیزی نکته‌ای را در خصوص فیلترینگ تلگرام اشاره کرد. بنده رئیس کارگروه مصادیق مجرمانه هستم، در دوره آقای روحانی هر چه کردم که این کارگروه را با حضور وزرا تشکیل دهم فقط دو بار توانستم.

وی عنوان کرد: در خصوص وی پی ان‌ها تصمیمی طبق قانون گرفتیم که دستگاه‌های نیازمند به وی پی ان بر اساس آن تعریف و ابلاغ شدند و به وزارتخانه‌ها ابلاغ کردیم؛ اما تا امروز هیچکدام از دستگاه‌های مورد خطاب به وظیفه خود عمل نکردند. ما می‌گوییم فضای مجازی باید مدیریت شود و صحبت ما فیلترینگ نبود.

وی درباره ترک فعل مسئولان گفت: این مطالبه به حقی است، اما متاسفانه در قوانین ما ترک فعل جرم تلقی نشده است که البته ما با کمک مجلس به دنبال رفع آن هستیم تا بتوانیم بر اساس قانون عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پاسخ به اینکه چرا برخی مقامات تحت تعقیب نشدند، افزود: از زمانی که مجلس یکسری گزارشاتی به قوه قضاییه ارسال کرده و از سوی مردم نیز شکایاتی به دستمان رسیده است اقداماتی صورت گرفته، اما واقعیت آن است که ما می‌خواهیم یکسری ترک فعل‌ها را تعقیب کنیم، اما این ترک فعل‌ها تخلف است و جرم تلقی نشده است.

وی درباره نحوه برخورد با مسایل اقتصادی افزود: باید برخورد با موضوعات اقتصادی به گونه‌ای باشد که دفع سرمایه گذاری صورت نگیرد که این مهم نیاز به تدابیری دارد.

دادستان کل کشور درباره عدم رضایت مردم از احقاق حقوق عامه افزود: بحث حقوق عامه را به عنوان اولین اقدام در دستور کار قرار دادم و در همایشی این موضوع را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه موضوع صیانت از حقوق عامه در قانون اساسی تعریف شده، اما حتی یک سطر هم در این خصوص قانون وجود ندارد، افزود: البته ما یک آیین نامه تنظیم کردیم که به امضای رییس قوه قضاییه رسیده است و در همین راستا در صدد ارسال لایحه‌ای نیز به مجلس هستیم، ضمن آنکه آنقدر مصادیق حقوق عامه زیاد است که از کارشناسان زیادی برای همکاری دعوت کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری درباره موضوعات اقتصادی گفت: در دوره‌های گذشته به ویژه در هشت سال اخیر ضربه اقتصادی زیادی به ما وارد شد و امید است با رویکرد دولت سیزدهم و مجلس و رهنمود‌های مقام معظم رهبری این مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه مسئولان اجرایی و مدیران اقتصادی کشور باید کار جهادی کنند تصریح کرد: بنده دست نیاز به شما دانشجویان دراز می‌کنم تا به ما کمک کنید چراکه ما در قوه قضاییه مشکلات فراوانی داریم که البته این مشکلات دلیل بر کم کاری نیست، اما به واقع اراده وجود دارد، اما مشکلات زیاد است.

دادستان کل کشور با تاکید بر خورد با فساد در درون دستگاه قضایی افزود: هرکسی از یک قاضی یا یک کارمند، فسادی را به صورت مستند سراغ دارد به بنده گزارش دهد و مطمئن باشید آن را رسیدگی خواهیم کرد.

دادستان کل کشور در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدواریم اگر چنانچه لیوانی را در دست گرفتیم با اینکه یک بخش خالی و یک بخش پر دارد، به قسمت پر آن هم توجه شود.

وی اظهار کرد: در کشور ما خدمت های زیادی شده است و نمی توانید آنچه که ما قبل از انقلاب دیدیم را تصور کنید.

وحید چگینی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم در این مراسم با گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: واحد تهران جنوب یک دانشگاه جامع با بیش از ۴۰ هزار دانشجو یکی از سه دانشگاه پردانشجوی کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه انجمن های علمی زیادی در داخل این واحد است، تشکل های دیگری نیز در این واحد وجود دارد که در جهت اهداف عالیه نظام فعالیت می کنند. از این جهت جز دانشگاه های فعال کشور از نظر سیاسی، فعالیت های مذهبی و اجتماعی است. یکی از نکات قابل ذکر حضور ۴۸۰۰ دانشجوی عراقی و افغانستانی در این دانشگاه است.

چگینی عنوان کرد: واحد تهران جنوب به عنوان رابط علمی با روسیه مطرح است و با سه دانشگاه آلمان نیز قرارداد داریم و دانشجو اعزام می کنیم.

گفتنی است پیش از سخنرانی دادستان کل کشور، تعدادی از دانشجویان به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
0
عجب، پس عقل و درایت کاملا از بین نرفته
عبا دالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
0
پس خدا را شکر با یک دستی حاکمیت همه چیز باید فیلترینگ شود حتی غذا خوردن مبارک است اقا به این میگن معیشت اروم اروم خودشون خودشونا نما یان می کنن چه چهره ای دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
1
چون روحانی مثل شما ...نبود.
محمد
|
Germany
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
0
حالا این خوب بوده یا بد که دولت قبل دنبال فیلترینگ نبوده

تعریف بود یا تخریب؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
0
بازهم درزمینه فیلترینگ، خدا پدر روحانی را بیامرزد، گرچه ازنظر مدیریت داخلی ضعیف بود ولی بازهم حاضرنبود ضعف هایش را با فیلترینگ لاپوشانی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
من حرفی ندارم
در روز دانشجو
ایشان
این صحبت

اشک آدم را در می آورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
فیلرتینگ در کدام کشور موفقیت به همراه داشته است؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
آقای دادستان، تا چند مدت دیگه اینترنت ماهواره ای میاد چه میخواید فیلتر کنید. برو فکر نان کن که خربزه آبه. پیشرفت تکنولوژی دقیقه ای شده.
کجایییی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
دولت روحانی در کدوم حوزه اراده داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
روحانی که برای ایجاد خفقان توسط مردم انتخاب نشده بود به این خاطر مخالف خفقان و دیکتاتوری بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
1
منتظری گفت: در خصوص فیلترینگ فضای مجازی و تلگرام باید بگویم که اراده‌ای در دولت روحانی نبود. یعنی الان این اراده وجود دارد. بابا از این تنگ تر مگه میشه؟؟!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین