کد خبر: ۷۴۱۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
تبلیغات

علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو

بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو می‌تواند به دلایل زیادی اتفاق بیافتد. اگر به دنبال راهکار‌هایی برای حل این مشکل هستید، این مطلب را از دست ندهید.
علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مشکلاتی که در این ماشین ظرفشویی به وجود می‌آید، بوی بد است. گاهی اوقات این بوی بد به قدری زیاد است که شما ترجیح می‌دهید ظروف را با دست بشویید. اگر با این چالش روبرو شده‌اید اصلا نگران نباشید، خوشبختانه روش‌های زیادی برای از بین بردن بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو وجود دارد که در ادامه آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

مهم‌ترین علل بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو

بسیاری از افراد اطلاع دقیقی از علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو ندارند. به طور کلی این مساله به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. برای اینکه بهتر با این موارد آشنایی پیدا کنید، مهم‌ترین علل را در ادامه ذکر خواهیم کرد. قبل از اینکه بخواهید با تعمیرگاه‌های مجاز برای تعمیرات ظرفشویی خود تماس گیرید، این مقاله بسیار کاربردی که توسط مرکز تعمیرات ظرفشویی دیبا پشتیبان تهیه شده است را مطالعه نمایید تا شاید دیگر نیازی به تماس با مراکز و نمایندگی‌های تعمیر ماشین ظرفشویی نداشته باشید.

باقی ماندن ذرات غذا در فیلتر؛ عامل بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو

معمولا در ساختار ماشین ظرفشویی یک فیلتر تخلیه قرار داده می‌شود تا باقی‌مانده غذای ظروف از آن قسمت تخلیه شود. بعضی از اوقات باقی مانده غذا در فیلتر باقی می‌ماند و با گذر زمان دچار فساد می‌شود. در چنین شرایطی بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو به وجود می‌آید.

مسدود بودن شلنگ تخلیه

ماشین ظرفشویی دارای یک شلنگ تخلیه است که آب آلوده ناشی از شستشو از آن خارج خواهد شد. ممکن است در برخی از شرایط این شلنگ مسدود شود و بخشی از آب آلوده در داخل آن باقی بماند. در چنین وضعیتی بوی بد در ماشین ظرفشویی ایجاد شده و برای شما آزاردهنده خواهد شد. برخی از اوقات نیز شلنگ تخلیه بیش از حد خم می‌شود و اجازه عبور آب را نمی‌دهد. بهتر است که قبل از استفاده از این دستگاه، شلنگ تخلیه را به صورت ویژه چک کنید.

خاموشی طولانی مدت ماشین ظرفشویی

زمانی که شما با دستگاه ظرفشویی کار می‌کنید، بخشی از مواد غذایی مانند چربی‌ها به بدنه دستگاه می‌چسبند. همین مورد باعث می‌شود تا باکتری‌ها شرایط خوبی را برای رشد خود فراهم کنند. زمانی که شما به مدت طولانی از دستگاه استفاده نکنید، باکتری‌ها به رشد خود ادامه داده و بوی بد بیشتر خواهد شد. برای جلوگیری از بروز چنین اشکالی بهتر است که از بستن درب دستگاه ظرفشویی بعد از شستشوی ظروف اجتناب کنید. اگر چند ساعت درب دستگاه را باز بگذارید، رطوبت موجود در آن خارج می‌شود و شرایط مساعد برای رشد باکتری‌ها از بین خواهد رفت.

عملکرد نادرست بازو‌های اسپری کننده

بازو‌های اسپری کننده آب را به فشار زیاد بر روی ظروف می‌پاشند و فرایند شستشوی آن‌ها را شروع می‌کنند. برخی از اوقات باقی‌مانده‌های غذا جلوی این بازو‌ها را می‌گیرد و مانع از اسپری شدن آب می‌شود. در چنین وضعیتی ظروف به خوبی شسته نمی‌شوند و بوی بد داخل دستگاه تشدید خواهد شد. برای اینکه این مشکل به وجود نیاید، حتما هر چند وقت یکبار عملکرد درست بازو‌های اسپری کننده را چک کنید تا مساله‌ای در این مورد وجود نداشته باشد. تمامی سوراخ‌های بازو‌های اسپری کننده را تمیز کنید و همه آلودگی‌های موجود در آن را از بین ببرید.

چطور بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو را از بین ببریم؟

اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر از بوی بد ماشین ظرفشویی راحت شوید، باید راهکار‌های زیادی را امتحان کنید، در ادامه بخشی مهم‌ترین راه‌ها را به شما معرف خواهیم کرد. مسلما با به کار بستن این موارد مشکل بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو حل خواهد شد.

فیلتر تخلیه را تمیز نگه‌دارید

بهتر است که هر چند وقت یکبار فیلتر تخلیه را چک کنید. چنانچه باقی مانده مواد غذایی در آن است، پاکسازی را انجام دهید. معمولا اصلی‌ترین دلیل بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو، کثیفی فیلتر تخلیه است پس آن را جدی بگیرید. برای شستشوی کامل فیلتر بهتر است که از آب گرم در کنار صابون استفاده کنید. در این حالت تمامی آلودگی‌های موجود در آن پاک خواهد شد. یک برس محکم را خریداری کنید و آن را به تمامی قسمت‌های فیلتر بکشید تا تمامی آثار آلودگی از بین برود. کثیف بودن فیلتر تخلیه عامل نود درصد بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو است و معمولا با تمیز کردن آن مشکل به طور کلی برطرف خواهد شد.

شستوی دیواره داخلی و درب ماشین ظرفشویی

معمولا بعد از چند بار استفاده از این دستگاه، بوی غذا در قسمت‌های داخلی ماشین ظرفشویی می‌پیچد. اگر شما برای دفعات بعدی نیز از دستگاه استفاده کنید، این بود بیشتر شده و برای شما آزاردهنده خواهد شد. شستشوی دیواره داخلی و درب ماشین ظرفشویی باعث می‌شود تا تمامی آلاینده‌ها و باکتری‌ها از بین بروند و ظرف مدت زمان کوتاهی اثری از بوی بد نخواهد ماند. بهترین ابزار برای شستن ماشین ظرفشویی، استفاده از دستمال و برس در کنار صابون است. با کمک این ابزار‌ها شستشو به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

شستشو و نظافت واشر درب ماشین ظرفشویی

در قسمت درب ماشین ظرفشویی یک واشر قرار دارد که مانع از خروج آب به بیرون از دستگاه می‌شود. برخی از اوقات مواد غذایی در کنار این واشر گیر می‌کنند و فاسد می‌شوند. نتیجه این موضوع هم ایجاد بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو خواهد بود. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است که هر چند وقت یکبار، شستشو و نظافت واشر را انجام دهید. در همین مرحله سینی‌های ماشین ظرفشویی را خارج کنید و آن‌ها را نیز به صورت دقیق بشویید. البته بوی بد ناشی از سینی‌ها بسیار کم است، ولی با این حال بهتر است که آن نیز شسته شود.

استفاده از سرکه و سودا برای از بین بردن بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو

از بین بردن آلودگی‌های سطح در ماشین ظرفشویی کار سختی است و شوینده‌های معمولی قادر به انجام آن نیستند. بر همین اساس باید از موادی مثل سرکه و سودا برای پاکسازی کمک گرفت. سرکه یک ماده اسیدی قوی است که می‌تواند تمامی عناصر ریز بدبو را از بین ببرد و این مشکل را به راحتی حل خواهد کرد. شما به جای شوینده، سرکه یا سودا را به ماشین ظرفشویی بزنید. اجازه دهید تا دستگاه یک چرخه کامل را پشت سر بگذارد و سپس آن را شستشو دهید. مطمئنا بعد از این راهکار دیگر خبری از بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو نخواهد بود.

شستشوی ماشین ظرفشویی با جوش شیرین

جوش شیرین به دلیل ترکیب شیمیایی خاصی که دارد، همواره برای کار‌های نظافتی استفاده شده است. از همین رو این ماده بوگیر می‌تواند نقش مهمی در از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی داشته باشد. برای استفاده از این ماده، مقداری از آن را به کف ماشین بریزید. بعد از این مرحل دستگاه را روشن کنید تا جوش شیرین در تمامی قسمت‌های دستگاه بچرخد. اگر می‌خواهید که از عملکرد این روش اطمینان حاصل کنید، بهتر است که آن دو مرتبه پشت سرهم اجرا شود تا نتیجه آن مثبت باشد. معمولا از مواد دیگری مانند آب‌لیمو نیز برای این کار استفاده می‌شود که برای شما مفید خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین