کد خبر: ۷۴۱۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷

تاثیر تزریق مفصلی بوتاکس در درمان مفاصل!

تحقیقاتی تازه نشان داده است که تزریق بوتاکس می‌تواند درمان درد‌های شدید مفصلی را کاهش دهد.
تاثیر تزریق مفصلی بوتاکس در درمان مفاصل!
آفتاب‌‌نیوز :

مطالعات جدید نتایج متمایزی را در مورد نقش تزریق بوتاکس در درمان درد مفاصل آشکار کرده است و اهمیت استفاده از این تکنیک کمتر از مهم‌ترین عمل‌های پزشکی نیست که جان بیماران را نجات داده و آن‌ها را از درد‌های شدید رهایی می‌بخشد.

به گزارش الحره، برای تایید نتایج این مطالعه، محققان به تیمی از دوندگان و دوچرخه سواران بوتاکس، نوعی ماده به نام سم بوتولینوم تزریق و سپس جلسات فیزیوتراپی را روی آن‌ها اعمال کردند.

محققان پس از استفاده از تزریق بوتاکس، کاهش قابل توجهی در دردی که دوندگان هنگام انجام تمرینات یا مسابقات ورزشی با آن مواجه می‌شوند، همراه با کاهش علائم التهاب و درد موضعی حاد مفاصل، مشاهده کردند.

دکتر مغنیه متخصص درمان درد‌ها در لبنان از این فناوری مدرن در کلینیک‌های خصوصی خود در بیروت، به همراه تکنیک‌های دیگری که در درمان درد‌های حاد و مزمن موثر بوده است، استفاده می‌کند.

استفاده از روش تزریق بوتاکس پس از اینکه افراد مبتلا به سردرد‌های میگرنی از درد تسکین یافتند، به طور اتفاقی کشف شد، بنابراین پزشکان تصمیم گرفتند با تزریق بوتاکس قسمت‌های خاصی از اعصاب را بی‌حس کنند تا درد متوقف شود.

دکتر مغنیه با اشاره به اینکه درمان درد با تزریق بوتاکس بی خطر است تأکید کرد که این درمان به طور جدی برای بی حس کردن هر عصب حسی ایجاد شده است، زیرا اعصاب حسی که باعث درد می‌شوند را می‌توان به مدت شش ماه بدون هیچ عارضه‌ای بیهوش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین