کد خبر: ۷۴۱۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

خواص مفید چه موادی در یخچال افزایش پیدا می‌کند؟

محققان در جدید‌ترین یافته‌های خود به این نتیجه دست یافتند که خواص مفید برخی از مواد در یخچال افزایش پیدا می‌کند.
خواص مفید چه موادی در یخچال افزایش پیدا می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

وبگاه چینی سینا می‌نویسد: نگهداری محصولات خوراکی در یخچال می‌تواند به ایجاد خواص مضر و یا مفیدی که به پیشگیری از بیماری‌های معده و روده کمک می‌کند منجر شود.

در میان غذا‌هایی که مواد سرطان زای خطرناکی تولید می‌کنند، یعنی نیتریت ها، سبزیجات با برگ سبز، غذا‌های دریایی، غذا‌های سرد سبزیجات و تخم مرغ نیم پز برجسته شده است. اما خواص مفید برنج آب پز در دما‌های پایین به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد: به عنوان مثال، مقدار زیادی نشاسته پایدار در طول شب در آن ظاهر می‌شود که به سیستم گوارشی فرد کمک می‌کند.

نویسنده مقاله توضیح داد: نشاسته مقاوم به آرامی هضم و جذب می شود، بنابراین قند خون را خیلی سریع افزایش نمی دهد، بنابراین تأثیر خوبی در تنظیم آن دارد. در عین حال، چنین نشاسته ای احساس سیری می دهد، که برای دیابتی ها، بیماران مبتلا به فشار خون و افراد چاق مهم است. دومین خاصیت مفید این ماده پیشگیری از سرطان روده است زیرا پس از واکنش نشاسته و باکتری های روده اسید بوتیریک تشکیل می شود.

این وبگاه چینی خاطرنشان می کند که نه تنها ایمنی روده را تقویت می کند، بلکه هنگامی که یک فرآیند سرطانی رخ می دهد، مستقیماً روی سلول های بدخیم تأثیر می گذارد و رشد آنها را سرکوب می کند و باعث مرگ تدریجی می شود.

می توان با بخارپز کردن برنج و قرار دادن فوری آن در یخچال بدون اینکه منتظر ماند تا در دمای اتاق خنک شود، از برنج آب پز حداکثر مواد مفید را دریافت کرد.

مطالعات نشان داده است که محتوای نشاسته مقاوم در این محصول سرد شده در طول روز از چهار به ۱۴ درصد افزایش می یابد. بنابراین بهتر است برنجی که حدود ۲۴ ساعت نگهداری شده است مصرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین