کد خبر: ۷۴۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

تصاویر| بزرگداشت روز دانشجو با حضور زاکانی

مراسم آینده روشن با حضور زاکانی شهردار تهران و دانشجویان رتبه‌های برتر کنکور سراسری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. شهردار تهران در این مراسم گفت: تهران نیازمند هویت متعالی و متفاوت است و یکی از این هویت ها؛ هویت علم و فناوری است و ما در شهرداری به دنبال این هستیم که این هویت را با در دست قرار دادن متن جامعه و مردم و نخبگان خلق کنیم.
تصاویر| بزرگداشت روز دانشجو با حضور زاکانی
آفتاب‌‌نیوز :

آقای علیرضا زاکانی در آئین بزرگداشت روز دانشجو و قدردانی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری افزود: برای بنده افتخاری است که در محضر شما هستم و در شب شانزدهم آذر ماه به سر می‌بریم و قریب ۶۸ سال از رخدادی می‌گذرد که جوهره جنبش دانشجویی را پیش از انقلاب در مخالفت با استبداد، استکبار و قیام علیه اهداف حاکمیت وقت نشان می‌دهد.

وی گفت: جوهره جنبش دانشجویی بعد از انقلاب در نماد ۱۳ آبان ۵۹ و با حاکمیت بودن و بر نظام سلطه، خروش برآوردن؛ جوهره دیگری است که استمرار جوهره و هر شب قبل از انقلاب است. آقای زاکانی افزود: امروز علم و عالِم نقش اساسی در نقاط مختلف جهان دارد که آن نقاط برای خود مسئولیت بزرگی را در عرصه جهانی پذیرفتند.

شهردار تهران ادامه داد: فناوری و دانش می‌تواند ما را از میانبر‌ها به اهداف برساند و آرزوی ما را محقق کند، اگر غرب با همه وجوه خود دهه‌های متمادی در جهان آقای زاکانی و سالاری را به ظاهر داشته، این مسأله برگرفته از قدرت علمی بود، اما اگر این علم با یک معنویت و افق متعالی عدالت گستری همراه باشد می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: شهرداری با یک عرض و طول گسترده با همه ساحت‌های شهروندان در ارتباط است و کلانشهری است که نقش نمادین برای نظام جمهوری اسلامی و همچنین نقش الگو برای سایر شهر‌ها و حتی فراتر از مرز‌های جغرافیایی دارد و این نکته حکایت از این دارد که ما در حوزه‌های شهر، ایده و خلاقیت خود را به ظهور و بروز برسانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین