کد خبر: ۷۴۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۲۸
جنجال جدید اشغالگران آمریکایی؛

موج تازه دروغ پراکنی علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرخواننده ترین روزنامه اقتصادی آمریکا در اقدامی همسو با دروغ پراکنی های اخیر کاخ سفید علیه کشورمان مدعی شده است که سرفرماندهی ارتش ایالات متحده در عراق قصد دارد تا یک انبار بزرگ از تسلیحات ایرانی ارسال شده به عراق را که به تازگی کشف شده اند به نمایش گذارد. این در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرده است که تاکنون هیچ نشانه ای از دخالت مستقیم رهبران ایران در تجهیز شورشیان ضد دولتی عراق به دست نیامده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، روزنامه وال استریت ژورنال در شماره روز جمعه خود با چاپ این خبر مدعی شده است که موضوع نمایش تسلیحات کشف شده منتسب به ایران را دو فرمانده بلندپایه ارتش آمریکا در بغداد تائید کرده و انتظار می رود که این اقدام روز دوشنبه صورت گیرد.

وال استریت ژورنال به نقل از این دو فرمانده آمریکایی که نخواسته اند نامشان فاش شود مدعی شده است که مقامات وزارت دفاع ایالات متحده فکر می کنند که رهبران ایران علی‌رغم اظهاراتشان اقدام موثری برای جلوگیری از ارسال تسلیحات به داخل عراق انجام نمی دهند.

در ادامه گزار ش ضدایرانی وال استریت ژورنال آمده است که تسلیحات کشف شده شامل تعداد زیادی خمپاره انداز ، موشک های قابل حمل و مواد منفجره بوده و علائم حک شده بر روی آنها نشانگر این است که تاریخ ساخت آنها جدید و احتمالا ظرف دو ماه اخیر بوده است.

موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق نیز روز چهارشنبه در سخنانی دور از انتظار و غیر متعارف مدعی شده بود که ایران و سوریه به منظور فراهم آوردن زمینه شکست جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سالجاری آمریکا اقدامی جهت جلوگیری از ورود جنگ افزار به داخل عراق انجام نمی دهند.

در عین حال دریاسالار «مایک مولن» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که روز پنجشنبه در برابر اعضای کمیته دفاعی کنگره آمریکا حاضر شده و بار دیگر این ادعا را تکرار کرد که شبه نظامیان شیعه وابسته به مقتدی صدر توسط عوامل ایران آموزش دیده اند، با این حال گفت هنوز هیچ مدرکی به دست نیامده که نشان دهد رهبری ایران در تجهیز شورشیان و ناآرامی های جاری عراق دست داشته باشد.

مولن تاکید کرد که هیچ دلیلی برای وقوع یک برخورد نظامی در آینده نزدیک میان ایالات متحده و ایران وجود ندارد، «با این حال نمی توان وقوع هیچ گزینه ای را به طور مطلق مردود دانست».

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده اند که نیروهای اشغالگر خارجی بزرگترین عامل بی ثباتی و ناامنی در عراق بوده و ایراد اتهام علیه کشورهای همسایه عراق اقدامی فرافکنانه در توجیه بی کفایتی این نیروها در تامین امنیت مردم عراق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین