کد خبر: ۷۴۱۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶

وزش باد گرم شدید طی ۲ روز آینده در گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از اواخر وقت امشب جریان‌های جنوبی در استان فعال می شود و طی ۲ روز آینده شاهد وزش باد گرم در استان خواهیم بود.
وزش باد گرم شدید طی ۲ روز آینده در گیلان
آفتاب‌‌نیوز :

شبنم هادی نژاد اظهار داشت: طی چهارشنبه وزش باد را تا بعد ظهر در دامنه ها و ارتفاعات استان خواهیم داشت اما از غروب فردا و طی پنجشنبه وزش باد گرم در نقاط ساحلی و جلگه ای استان در برخی نقاط و ساعات شدید انتظار می رود.

وی سرعت باد را برای روز های چهارشنبه و پنجشنبه در استان بین ۵۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در لحظه و به صورت موقتی در برخی نقاط پیش بینی کرد و گفت: انتظار می رود که سرعت باد در ارتفاعات به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد اما در مناطق جلگه ای طی پنجشنبه از ۵۰ کیلومتر بر ساعت فراتر نرود.

هادی نژاد گفت: همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای استان به طور متوسط بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد گرم خواهد شد.

وی گفت: امروز سه شنبه حداکثر دما در ازبرم سیاهکل با ۲۰ درجه سانتیگراد روی داد و دمای صفر درجه به عنوان کمترین دما در دیلمان ثبت شد؛ ضمن اینکه دمای رشت نیز بین ۴ تا ۱۸ درجه سانتیگراد بدون تغییر نسبت به دیروز دوشنبه در نوسان بود.

هادی نژاد همچنین نسبت به گسترش آتش سوزی طی ۲ روز آینده در مناطق جنگلی استان هشدار داد و گفت: رها شدن آتش در مناطق مستعد می تواند منجر به گسترش آتش سوزی شود.

وی ادامه داد: همچنین تغییرات دمایی می تواند در گلخانه ها و مرغداری ها تاثیر بگذارد بنابراین دست اندرکاران این بخش تمهیدات لازم را داشته باشند.

معاون اداره کل هواشناسی گیلان به احتمال سقوط درختان و سازه های سست بنیاد ،بنرها و تابلوهای تبلیغاتی بر اثر وزش باد شدید طی ۲ روز اینده در استان نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان در هنگام وقوع وزش باد شدید مراقبت لازم را داشته باشند.

وی گفت: البته برای روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال بارندگی در برخی نقاط استان وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین