کد خبر: ۷۴۱۶۵۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

ماجرای سفر پرحاشیه مدیرعامل هما به ترکیه

سفر «علیرضا برخور» مدیرعامل هما به ترکیه با هدف شرکت در دوره‌های آموزشی بوده و با هزینه شرکت هواپیمایی زاگراس انجام شده است.
ماجرای سفر پرحاشیه مدیرعامل هما به ترکیه
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که شرکت‌های هواپیمایی حامل پرچم کشور‌های همسایه با کاهش فراگیری ویروس کرونا و اعلام پایان این پاندمی در برخی از کشور‌ها به دنبال افزایش سهم خود از بازار‌های جهانی هستند، ایرلاین حامل پرچم کشورمان درگیر مشکلات پیچیده اقتصادی شده به طوری‌که طبق گفته مدیرعامل این شرکت ملی، هما با بدهی ۸۰۰ میلیون دلاری ارزی و ۳ هزار میلیارد تومانی ریالی مواجه‌است.

در حالی که هما کمتر از ۱۰ فروند هواپیمای فعال دارد و با این حجم از زیان انباشته مواجه است، باید وام ۵۴۰ میلیون دلاری هواپیما‌های برجامی و حقوق ۲۳ هزار پرنسل را بپردازد. همین وضعیت آشفته مالی و بازرگانی هما باعث شده هر ماه پرداخت حقوق با تاخیر مواجه شود. از سوی دیگر در حالی که برخی از کارشناسان و مسئولان راهکار بهبود وضعیت هما را در خارج‌سازی صندوق بازنشستگی این شرکت می‌دانند، کارکنان با خروج صندوق از بدنه هما و انتقال آن به صندوق بازنشستگی کشور مخالف و نسبت به این تصمیم معترض هستند.

تاکنون دو بار بحث کناره‌گیری «علیرضا برخور» مدیرعامل هما مطرح شده یک بار پس از انتشار نامه «محمد اسلامی» وزیر سابق راه و شهرسازی به مدیریت هما مبنی بر اینکه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان هما نباید حتی یک روز هم تاخیر داشته باشد و رخداد فروردین ۱۴۰۰ (تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان) به هیچ وجه من الوجوه نباید تکرار شود، بحث کناره‌گیر برخور جدی شد. اما پس از گذشت مدتی برخور نامه استعفای خود را به وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم «رستم قاسمی» تقدیم کرد.

هر چند تا کنون قاسمی واکنشی نسبت به وضعیت شرکت هواپیمایی هما نداشته و با استعفای برخور هم موافقت نشده، اما شنیده‌ها حاکی از کناره‌گیری مدیرعامل پرحاشیه هما پابرجاست.

اخیرا انتقاداتی نسبت به سفر برخور به ترکیه همراه با خانواده آن هم در این شرایط آشفته شرکت و برگزاری تجمع‌های اعتراضی پی در پی کنارکنان مطرح شد که این مقام آگاه درباره سفر مدیرعامل هما به ترکیه توضیحاتی ارائه داد. به گفته وی؛ علیرضا برخور از خلبان‌های شرکت هواپیمایی زاگراس است که برای شرکت در دوره‌های شبیه سازی پرواز و اخذ گواهینامه این دوره سفر آموزشی به ترکیه داشت که هزینه این سفر بر عهده شرکت هواپیمایی زاگرس بوده و حتی برای شرکت در این دوره از پرواز‌های هما استفاده نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
2
تیم و گروه بازی در هما نگذاشت طی 7 تا 8 سال گذشته هیچکدام از سه مدیرعامل اخیر نتوانند اصلاح ساختار کنند... تا از بین بردن گروه بازی هایی که در درون هما هست و تا صندوق بازنشستگی به بازنشستگی کشوری منتقل نشود همین داستانها و حاشیه سازی برای مدیرعامل ها وجود دارد...
محمداکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
2
سلام.والاتا3ماه تاخیردر حقوق هم داشته اند.فیلم تجمع کارکنان هما که موجوده.نه وامی نه تخفیفی هیچ هیچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
2
خلبان یه شرکت دیگه است و مدیرعامل هما هم هست. معلومه که میشه این آشفته بازار.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
کدوم آدم عاقلی گفته شرکت ایران ایر کمتر از ۱۰ هواپیما فعال داره؟؟؟
ساقیشو زنده میخوام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
1
فقط میدونم بازنشسته های هما چند ماه هست که ۲۰ ماه حقوق را با اعتراضات دریافت میکنند آنهم بخشی از اون رو شرم بر مسئولینی که هیچ به فکر زندگی این زحمتکشان نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
چرا ایشان استفا نمیدهند وقتی نمیتوانند .مشکلات هما را درست کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین