کد خبر: ۷۴۱۶۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
امیرعبداللهیان گفته مخالف «توافق موقت» هستیم

واکنش اولیانوف به اظهارات امیرعبداللهیان: منافاتی میان توافق موقت و توافق جامع وجود ندارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ایران در رد ایده یک توافق موقت در وین، واکنش نشان داد.
واکنش اولیانوف به اظهارات امیرعبداللهیان: منافاتی میان توافق موقت و توافق جامع وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در واکنش به اظهارات حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران درباره مذاکرات وین، مبنی بر این که «ما توافق موقت را یک توافق خوب برای کشور نمی دانیم، توافق باید جامع باشد چنانکه ایران و مردم ایران به صورت ملموس از مزایای اقتصادی برجام و رفع تحریم ها برخوردار باشند»، نوشت: البته منافاتی میان توافقی موقت و توافقی جامع وجود ندارد. اما این حق مسلم ایران است که مواضعش را تشریح کند.

اولیانوف ادامه داد: احتمالا این حاکی از آن است که تهران انتظار دارد راهکاری جامع، بدون هیچ معطلی، پیدا شود.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که دوشنبه گذشته هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پس از وقفه‌ای چند ماهه آغاز به کار کرد. ایران تاکید کرده است با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.

نشست روز جمعه پایان یافت و نتایج نشست از سوی ایران و طرف‌های مذاکرات مثبت ارزیابی شده است. کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از برگزاری نشست بر قصد دولت بایدن برای در پیش گرفتن مسیر دیپلماسی با ایران تاکید کردند.

مدتی قبل و پیش از آغاز هفتمین دور مذاکرات وین، گزارش هایی حاکی از آن بودند که مقامات دولت آمریکا ایده هایی برای رسیدن به توافقی موقت با ایران دارند، توافقی که به موجب آن در ازای لغو یا تخفیف بخشی از تحریم های ایران، فعالیت هسته ای ایران نیز تا اندازه ای محدود شود و این بستری باشد برای تداوم مذاکرات و تلاش برای رسیدن به بازگشتی دوجانبه به اجرای کامل برجام.

چنین موضعی به طور رسمی در مذاکرات وین مطرح نشده است.

ایران دو سند پیشنهادی راجع به لغو تحریم ها و اقدامات هسته ای به طرفین مذاکرات وین ارائه کرده و منتظر دریافت پاسخ است. این دو سند پیش نویس مقدمه ای بر سند سومی خواهند بود که مربوط به موضوع راستی آزمایی لغو تحریم ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
1
3
احتمالا این دوره روسیه بجای ما داره مذاکره میکنه قبلا خودمون اختیار بیشتری داشتیم برای هر موردی باید با روسیه هماهنگ کنیم همین یکی را کم داشتیم
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
1
3
این روسهای .. همیشه و درهمه حال به ضرر ایران کار کرده اند از زمان شاهان قاچار حتی قبل از آن تا اکنون که هرجا هرکاری به ضرر ایران بوده رد پای روسیه در آن کاملا مشهود است ، اصلا حیات این روسیه خبیث بستگی به این دارد که ایران همواره در تنگنا و فشار باشد.
ما نباید برای دیگران آرزوی مرگ کنیم اما...
پس بلند فریاد می زنیم مرگ بر روسیه خبیث و مکار ......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین