کد خبر: ۷۴۱۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

سرنوشت خط لوله گازی روسیه در صورت وقوع جنگ

مقامات آمریکا به اعضای کنگره این کشور اعلام کردند با آلمان توافق کرده اند در صورت حمله روسیه به اوکراین، خط لوله گازی نورد استریم ۲ بسته شود.
سرنوشت خط لوله گازی روسیه در صورت وقوع جنگ
آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید اعلام کرد آلمان تعهداتی در خصوص خط لوله نورد استریم ۲ در صورت تهاجم روسیه به اوکراین داده است. این خط لوله جنجالی که از روسیه تا آلمان امتداد پیدا کرده و از بستر دریای بالتیک عبور می کند، ظرفیت صادرات سالانه گاز روسیه از طریق دریای بالتیک را دو برابر کرده و به ۱۱۰ میلیارد متر مکعب می رساند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اعلام کرد غرب نگران تهاجم روسیه به اوکراین است و هشدار داد اگر مسکو تهاجم نظامی را شروع کند با عواقب شدید اقتصادی و تدابیر دیگر روبرو خواهد شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: گاز هنوز از خط لوله نورد استریم ۲ جریان پیدا نکرده و اهرمی را برای غرب در برابر روسیه ایجاد کرده است.

وی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: اگر ولادیمیر پوتین بخواهد شاهد جریان یافتن گاز از این خط لوله باشد، ممکن است نخواهد دست به ریسک حمله به اوکراین بزند.

سالیوان گفت: آمریکا با مقامات دولت قبلی و جدید آلمان درباره نورد استریم ۲ در صورت وقوع تهاجم نظامی در تماس است.

یک دیپلمات اروپایی به رویترز گفت: مقامات آمریکایی برای متحدانشان روشن کرده اند که باید برای تحریم این خط لوله در صورت وقوع تهاجم روسیه اقدام کنند.

مقامات آلمانی به خبرنگاران گفتند: هنوز فرآیند تایید این خط لوله تکمیل نشده است.

بر اساس گزارش رویترز، بایدن مدتها مخالف این خط لوله روسی-آلمانی بوده است. وزارت خارجه آمریکا نهادهای روسی مرتبط با این خط لوله را تحریم کرده اند اما شرکت اداره کننده این خط لوله هنوز تحریم نشده است زیرا آمریکا تلاش می کند روابطش با آلمان را که در دوران ترامپ وخیم شده بود، بازسازی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین