کد خبر: ۷۴۱۷۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

ادعای آمریکا: محموله‌های تسلیحاتی و نفتی ایران را مصادره کردیم

وزارت دادگستری ایالات متحده از صدور حکم توقیف اقلام تسلیحاتی و نفت ایران خبر داده است
ادعای آمریکا: محموله‌های تسلیحاتی و نفتی ایران را مصادره کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دادگستری آمریکا در اطلاعیه‌ای مدعی شده است که حکم مصادره دو محموله بزرگ تسلیحات ایران شامل ۱۷۱ موشک زمین به هوا، ۸ موشک ضد تانک و حدود یک میلیون و یکصدهزار بشکه نفت ایران صادر شده است.

به گفته این وزارتخانه، این اقلام توسط نیروی دریایی ایالات متحده از دو کشتی در منطقه دریای عرب، واقع در شمال اقیانوس هند، و در جریان عملیات گشت‌زنی عادی به دست آمده و ضبط شده بود.

وزارت دادگستری ایالات متحده گفته است که این محموله‌ها در حال ارسال به یمن بود.

وزارت دادگستری ایالات متحده همچنین گفته است که ایالات متحده محموله فرآورده های نفتی متعلق به ایران را از چهار نفتکش با پرچم خارجی در دریای عرب یا اطراف آن که عازم ونزوئلا بودند توقیف کرد.

تاریخ توقیف این محموله‌ها توسط نیروی دریایی ایالات متحده نوامبر ۲۰۱۹ و فوریه ۲۰۲۰ بوده و حکم مصادره قطعی آنها شامگاه گذشته اعلام شد.

در اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است که کشف و توقیف این محموله‌ها "نشان‌دهنده بزرگترین مصادره محموله های سوخت و سلاح از ایران توسط دولت ایالات متحده است."

براساس این اطلاعیه، دولت آمریکا فرآورده های نفتی توقیف شده را بر اساس حکم دادگاه فروخته و عواید خالص ناشی از آن را که بیش از ۲۶ میلیون دلار بوده ممکن است به "صندوق حمایت از قربانیان تروریسم دولتی" تادیه کند.

این اطلاعیه به نقل از متیو اولسن، دستیار دادستان کل ایالات متحده گفته است که "اقدامات ایالات متحده در این دو مورد ضربه کوبنده‌ای به دولت ایران و... وارد می‌کند."

اطلاعیه وزارت دادگستری ایالات متحده در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته دولت آمریکا شماری از نهادها و مقامات ایران را یه اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرد.

تحریم این مقامات دولتی در زمانی اعلام می‌شود که مذاکرات اتمی برای بازگشت ایالات متحده به برجام در جریان است و براساس گزارش‌ها، طرف ایرانی تاکید دارد که آمریکا باید تمامی تحریم‌هایی را که از زمان خروج ایالات متحده از برجام وضع شده لغو کند. بخشی از این تحریم‌ها توسط دولت سابق آمریکا براساس اتهامات نقض حقوق بشر، حمایت از "تروریسم" و برنامه‌های موشکی و ایران وضع شده است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
3
امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه خخخخ فقط اموالمون مصادره میکنه خخخخ
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
1
اصلاح طلبان دلشان خنک شد!
درود بر ارباب قدرتمند!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین