کد خبر: ۷۴۱۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

پوتین و بایدن درباره برجام چه گفتند؟

دستیار ریاست جمهوری روسیه گفت که ولادیمیر پوتین در جریان گفت‌وگویش با رئیس جمهور آمریکا بر اهمیت پایبندی به پارامترهای اولیه برجام تاکید کرده است.
پوتین و بایدن درباره برجام چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی او روز سه‌شنبه در گفت وگو با یکدیگر که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مذاکرات وین درخصوص احیای این توافق رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس،یوری اوشاکوف، دستیار ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران درباره گفت‌وگوهای این دو اظهار داشت: روسای جمهور روسیه و آمریکا درباره ایران رایزنی کردند. ولادیمیر پوتین در اظهارات خود بر اهمیت و ضرورت اجرای پارامترهای اولیه مورد توافق در سال ٢٠١٥ تاکید و خاطر نشان کرده است که مواضع مسکو و واشنگتن (در این زمینه) چندان تفاوتی با یکدیگر ندارد.

به گفته این مقام روس، جو بایدن نیز ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات وین درباره این موضوع که در اواخر نوامبر از سر گرفته شد در فضایی سازنده‌تر پیش برود و سرانجام راه‌حل‌های قابل قبول برای تمام شرکت‌کنندگان به دست آید.

اوشاکوف در ادامه گفت که بایدن در عین حال در اظهارات خود به آنچه عدم آمادگی شرکای ایرانی برای پیمودن این مسیر خواند نیز اشاره کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین