کد خبر: ۷۴۱۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸

بیانیه روسیه درباره دیدار برجامی ریابکوف و باقری

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به دیدار «سرگئی ریابکوف» مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با علی باقری کنی، همتای ایرانی خود نوشت که ریابکوف بر عزم کشورش برای تلاش در احیای برجام تاکید کرده است.
بیانیه روسیه درباره دیدار برجامی ریابکوف و باقری
آفتاب‌‌نیوز :

ریابکوف در نشستی با علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران، درخصوص وضعیت پیرامون مذاکرات برای احیای برجام در وین گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش وزارت خارجه روسیه، در این دیدار، توجه طرف های ایرانی و روس به وضعیت مذاکرات برای احیای برجام که ۶ دور آن در وین برگزار شده، تمرکز داشته است.

معاون وزیر خارجه روسیه در این دیدرا بر پایبندی کشورش به حفظ و احیای برجام و آمادگی برای ادامه تلاش های لازم در وین بطور فشرده تاکید کرد.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران بعد از دیدار با ریابکوف در گفت و گویی با ایرنا و صدا و سیما با اعلام این خبر که مذاکرات وین از روز پنجشنبه هفته جاری (فردا) از سر گرفته می شود، تاکید کرد پیشنهادهای مطرح شده از سوی ایران می تواند روند مذاکرات را بطور جدی به سمت پیشرفت هدایت کند.

وی ضمن ممتاز توصیف کردن روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در زمینه های مختلف، گفت: برای این که در این مقطع بتوانیم گفت و گوها را با شتاب بیشتری به پیش ببریم، لازم دیدم که با مقامات روسیه رایزنی هایی داشته باشیم تا در روز پنجشنبه هفته جاری در فضایی سازنده و رو به جلو، مذاکرات را ادامه دهیم.

معاون وزیر خارجه افزود: در دور جدید گفت و گوهای وین بارها با روسیه رایزنی داشتیم و این تعامل را با طرف چینی هم داشته ایم.

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ که از روز دوشنبه هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر) در وین اتریش برگزار شد، روز جمعه سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) به پایان رسید.

قرار است فردا همه هیات های مذاکره کننده ایران، انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین در هتل گوبورگ وین پایتخت اتریش برای پیگیری روند گفت و گو ها حضور یابند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین امروز یک روز پیش از دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ تاکید کرد که دستیابی به توافق در این دور از مذاکرات امکان پذیر است.

اولیانوف در توئیتی با اشاره به تماس های روسیه با طرف های ایرانی و آمریکایی درخصوص روند مذاکرات نوشت: هر دو طرف برای بازگشت به تعهدات در قبال توافق هسته ای بسیار جدی هستند اگرچه دیدگاه های متفاوتی درخصوص راه های رسیدن به توافق دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین