کد خبر: ۷۴۱۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

آیت الله مکارم: در امور خارجه از نظرات حوزویان و دانشگاهیان استفاده شود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بر لزوم هوشیاری تیم مذاکره کننده تاکید کرد و گفت: آنچه باعث آبرو، عزت و قدرت کشور است باید در مذاکرات پیگیری شود.
آیت الله مکارم: در امور خارجه از نظرات حوزویان و دانشگاهیان استفاده شود
آفتاب‌‌نیوز :

وی در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اظهار داشت: کوتاهی در مقابل خواسته‌های آنان سبب می‌شود که در مباحث دفاعی، موشکی و منطقه‌ای نیز خواستار مذاکره شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، وی به فضاسازی‌های برخی جریان‌های داخلی اشاره کرد و افزود: برخی‌ها در داخل می‌گویند که نباید تحت هیچ شرایطی با دنیا تعامل و مذاکره داشته باشیم و برخی دیگر نیز به عکس معتقدند که باید برای تعامل با دنیا هرگونه امتیازی داد، ازاین رو لازم است این ۲ گروه را به آنچه صواب است، متقاعد کرد.

وی هماهنگی میان قوای سه گانه کشور را در پیشرفت امور کشور و مذاکره‌های بین‌الملل مهم دانست و خواستار استفاده از آرا و نظرهای دانشگاهیان و حوزویان در امور مربوط به روابط خارجی شد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه گفت: آمریکا سالیان متمادی بر منابع کشور تسلط داشت و اکنون که دستش از حکومت بر ما قطع شده، درصدد است تا بار دیگر بر ایران اسلامی که قلب کشورهای منطقه است، سیطره یابد.

وی اضافه کرد: امروز مشخص شده که غربی‌ها در روابط خارجی خود، تنها به دنبال منافع خود بوده و شعار دفاع از حقوق بشر آنها دروغی بیش نیست.

وی برخورد دوگانه آمریکا با بعضی از کشورهای منطقه را یادآور شد و افزود: رفتار آمریکا با بعضی از کشورهای منطقه که تاکنون هیچ انتخاباتی در آن برگزار نشده و مجلسی ندارند، بیانگر شعاری بودن ادعای دموکراسی غربی است.

آیت‌الله مکارم در پایان از نفوذ مظاهر ابتذال فرهنگ غرب به دانشگاه‌های کشور احساس خطر کرد و بدان هشدار داد.

در ابتدای این دیدار حسین امیرعبداللهیان گزارشی درخصوص مذاکره‌ و فعالیت های وزارتخانه متبوع خود ارائه کرد و ضمن تجلیل از ابتکار مرجعیت در برگزاری کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری و بازخوردهای آن در سطح منطقه و بین‌الملل درخواست کرد با توجه به شرایط منطقه و حضور گروه‌های تکفیری در کشورهای همسایه به برگزاری دومین کنگرۀ جهانی اقدام شود.

وزیر امور خارجه امروز در سفر به شهر قم با شماری از مراجع و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین