کد خبر: ۷۴۱۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

نشست گروه ۳+۳ قفقاز باحضور ایران در مسکو برگزار می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از برگزاری نشست نخست همکاری‌های قفقاز در فرمت ۳+۳ در مسکو خبر داد که قرار است در سطح معاونین وزرای خارجه (ازجمله ایران) و بدون حضور گرجستان فردا برگزار شود.
نشست گروه ۳+۳ قفقاز باحضور ایران در مسکو برگزار می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت خارجه روسیه گفت: نشست نخست «پلتفرم همکاری» برای حل مسائل قفقاز در فرمت ۳+۳ با شرکت معاونین وزرای خارجه آذربایجان، ارمنستان، روسیه، ایران و ترکیه فردا در مسکو برگزار می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: از طرف روسیه در این نشست آندره رودنکو معاون وزیر خارجه این کشور شرکت خواهد کرد.

به گفته زاخارووا، گرجستان نیز برای شرکت در نشست قفقاز در فرمت ۳+۳ دعوت شده بود اما از شرکت در آن خودداری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که ایجاد ساز وکار همکاری‌ها در فرمت ۳+۳ شامل ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، ایران، روسیه و ترکیه برای حل و فصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی می‌تواند به افزایش سطح اعتماد در سطح منطقه کمک کند.

الهام علی اف و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور آذربایجان و ترکیه پیشتر پیشنهادی برای برگزاری مذاکرات شش جانبه (ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، روسیه، ترکیه و ایران) در مورد قره باغ و رفع انسداد ارتباطات اقتصادی و حمل و نقل در این کشور ارائه کردند.

روسیه و ایران از این ایده استقبال کردند و از تمایل خود برای کمک به صلح در منطقه اطمینان دادند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه با همتایان ارمنی خود کار می کند و امیدوار است که گرجستان به این راهکار بپیوندد.

در ۸ اکتبر، دیوید زالکالیانی معاون نخست وزیر گرجستان و وزیر امور خارجه این کشور گفت که تفلیس باید به برغم اختلافات فعلی با روسیه به نحوی در قالب جدید مذاکره حضور داشته باشد که البته سخنان او مورد سرزنش شدید مخالفان در این کشور قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین