کد خبر: ۷۴۲۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

عکس| جنین کُش‌های زیر زمینی!

مدتی قبل ماموران کلانتری سپاد مشهد از طریق رصد‌های اطلاعاتی به اخبار موثقی از سقط جنین‌های زیرزمینی و توزیع گسترده دارو‌های غیرمجاز دست یافتند.
عکس| جنین کُش‌های زیر زمینی!
آفتاب‌‌نیوز :

مردی که سه سال قبل به اتهام توزیع گسترده دارو‌های غیرمجاز در مشهد دستگیر شده بود و ردپای وی در ماجرای جنین کشی‌های زیرزمینی به چشم می‌خورد، درحالی دوباره با تلاش پلیس مشهد به دام افتاد که در یک اتاق منزل، تخت بیمارستانی به همراه دارو و تجهیزات پزشکی سقط جنین فراهم کرده بود.

مدتی قبل ماموران کلانتری سپاد مشهد از طریق رصد‌های اطلاعاتی به اخبار موثقی از سقط جنین‌های زیرزمینی و توزیع گسترده دارو‌های غیرمجاز دست یافتند که بیانگر فعالیت غیرقانونی افرادی در این زمینه بود؛ بنابراین با دستور ویژه سرهنگ حسین دهقان پور (رئیس پلیس مشهد) عملیات غیرمحسوس و ردیابی‌های اطلاعاتی در دستور کار نیرو‌های انتظامی قرار گرفت و گروه مشترکی از افسران زبده دوایر تجسس و اطلاعات کلانتری سپاد، با هدایت و نظارت مستقیم سرگرد عامری (رئیس کلانتری) به تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی پرداختند.

آنان پس از بررسی ابعاد و زوایای گوناگون این ماجرا، تصمیم گرفتند عملیات شناسایی را به صورت «نفوذی» ادامه دهند. نیرو‌های انتظامی در اولین مرحله از این عملیات نامحسوس و در پوشش خریدار دارو‌های سقط جنین وارد عمل شدند و مراتب را به قاضی «فرهمندنیا» گزارش دادند.

مقام قضایی که در جریان رصد‌های اطلاعاتی قرار داشت و بر اهمیت شیوه «نفوذی» نیرو‌های انتظامی تاکید می‌کرد با صدور دستورات قاطع قضایی به راهنمایی افسران عملیاتی پرداخت و از آنان خواست عملیات مذکور را با رعایت موازین شرعی و قانونی به نتیجه برسانند. به همین دلیل گروه مشترک انتظامی ابتدا جوانی را در میدان سپاد مشهد دستگیر کردند که از چند روز قبل او را زیر نظر داشتند.

این جوان که مدعی بود پیک موتوری است به تقاضای یکی از نیرو‌های پوششی کلانتری، تعدادی قرص سقط جنین را در محل قرار تحویل مشتری (مامور انتظامی) داد و بلافاصله به مقر انتظامی هدایت شد. این جوان درحالی که بیان می‌کرد در فروش قرص‌های سقط جنین نقشی ندارد و به عنوان پیک موتوری فعالیت می‌کند، نشانی داروخانه‌ای در منطقه قاسم آباد را داد که دارو‌های سقط جنین را از آن جا تحویل گرفته بود. با اظهارات این جوان، تحقیقات پلیس وارد فاز عملیاتی شد و نیرو‌های انتظامی به سرپرستی سرگرد قنبری (جانشین کلانتری سپاد) با نسخه پیچ داروخانه قرار صوری گذاشتند و با همکاری پیک موتوری عازم داروخانه مذکور شدند.

همزمان با دستگیری جوان نسخه پیچ که «م- ج» نام دارد، پیک موتوری با دستور قاضی فرهمندنیا آزاد شد چرا که او از محتویات و نوع قرص‌های غیرقانونی اطلاعی نداشت. در همین حال با کشف ۱۰ عدد قرص سقط جنین از نسخه پیچ داروخانه، دامنه عملیات نیرو‌های انتظامی گسترده‌تر شد. «م- ج» که تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفته بود به مرد ۵۸ ساله‌ای اشاره کرد که به صورت تلفنی انواع دارو‌های سقط جنین و مخدردار را در مشهد توزیع می‌کند.

این گونه بود که نیرو‌های عملیاتی کلانتری سپاد برای خرید ۱۰ بسته قرص سقط جنین وارد مذاکره تلفنی شدند و با همکاری جوان نسخه پیچ، قراری را برای دریافت دارو و پرداخت وجه درکنار دستگاه خودپرداز گذاشتند، طولی نکشید که «م- الف» وارد بولوار شهید قره نی شد و در حالی که سوار بر یک دستگاه خودروی میلیاردی بود کنار مجتمع تجاری توقف کرد. این مرد میان سال که در کمین نیرو‌های انتظامی افتاده بود، تعداد ۱۰ بسته قرص سقط جنین را تحویل افسر نفوذی پلیس داد و بدین ترتیب در میان بهت و ناباوری حلقه‌های قانون بر دستانش گره خورد.

این مرد که کارمند بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی است، بلافاصله به کلانتری انتقال یافت و بازجویی از وی آغاز شد. در این شرایط قاضی «فرهمندنیا» که یقین داشت ماجرای توزیع دارو‌های غیرمجاز ریشه‌ای گسترده دارد، بی درنگ دستور ورود به منزل و مکان‌های احتمالی اختفای دارو‌های مذکور را صادر کرد و از نیرو‌های عملیاتی خواست، این پرونده را با دقت بررسی کنند.

با این دستور قضایی، نیرو‌های انتظامی عازم واحد آپارتمانی محل سکونت «م- الف» شدند و به بازرسی منزل پرداختند. آنان اتاقی را کشف کردند که تخت بیمارستانی مخصوص عمل جراحی به همراه تجهیزات پزشکی سقط جنین در آن قرار داشت. در ادامه بازرسی نیز مقادیر زیادی انواع دارو‌های تزریقی بی حسی، مخدردار، سقط جنین و ... کشف شد که حکایت از ردپای متهم در جنین کشی‌های زیرزمینی داشت.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز و مشخص شد که متهم مذکور در سال ۹۷ با همین اتهام توسط نیرو‌های اطلاعات سپاه حر مشهد دستگیر شده و تنها در سه حساب بانکی خود ۱۰۰ میلیارد ریال پس‌انداز کرده بود. بررسی‌های بیشتر نشان داد که در زمان دستگیری این مرد میان سال که دارای تحصیلات لیسانس است باز هم تجهیزات و لوازم سقط جنین و هزاران قرص و داروی غیرمجاز کشف شده بود.

همچنین تحقیقات افسران تجسس و اطلاعات کلانتری سپاد بیانگر آن است که متهم یاد شده، پرونده دیگری به اتهام فروش گسترده شربت ترک اعتیاد در شعبه ۹۰۱ دادسرای انقلاب مشهد دارد که در حال رسیدگی است بنابراین با دستورات ویژه قضایی، بررسی‌های تخصصی برای کشف دیگر جرایم احتمالی این متهم و عوامل مرتبط با آن درحالی ادامه دارد که وی ادعا می‌کند دارو‌های غیرمجاز را از خیابان ناصرخسرو تهران خریده است.

عکس| جنین کُش‌های زیر زمینی!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین