کد خبر: ۷۴۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸

چیستا یثربی "زنی از میان ماندالا" را روی صحنه می‌برد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چیستا یثربی نمایش "زنی از میان ماندالا" را نیمه دوم امسال در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌برد.

وی در این باره به مهر گفت: "من امسال نمایشنامه‌های "مرگ با ترنم عشق"، "ملیکاد و مرد مرده"، "آخرین پری کوچک دریایی"، "مده‌آ به روایت پس‌فردا" و "زنی از میان ماندالا" را برای اجرا در تئاتر شهر ارائه دادم که از میان این آثار قرار شد "زنی از میان ماندالا" را مهر یا آبان در تالار قشقایی به صحنه ببرم."

یثربی افزود: "دوست داشتم نمایشنامه "آخرین پری کوچک دریایی" را که نشر قطره منتشر کرده و برنده جایزه ادبیات دوسالانه ایران شده اجرا کنم.

مرحوم اکبر رادی این نمایشنامه را خیلی دوست داشتند و در حال حاضر نیز گلاب آدینه در حال ساخت فیلمی از روی این اثر است. این نمایش 24 بازیگر اصلی زن دارد و باید در سالن اصلی اجرا شود، ولی بودجه اجرای آن کم است."

وی درباره داستان نمایش "زنی از میان ماندالا" گفت: "این اثر یک درام روانشناختی است که با استفاده از شیوه‌های سایکودرام یا نمایش‌درمانی اجرا می‌شود و به موضوع عشق و سوء تفاهم می‌پردازد. نمایش دارای فضای سیال ذهنی است، داستان را از سه منظر روایت می‌کند. شبیه کارهای قبلی من قصه‌گو نیست و بیشتر شخصیت‌مدار است."

این نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان درباره گروه بازیگری "زنی از میان ماندالا" یادآور شد: "نمایش یک بازیگر مرد و چهار بازیگر زن دارد و تا به حال حضور افسانه ماهیان و تا حدودی شبنم مقدمی در آن قطعی شده است. بهترین گزینه برای نقش مرد نمایش نیز احمد مهرانفر است که باید برای حضور وی در نمایش با هم به توافق برسیم."

چیستا یثربی نمایش "حیاط خلوت" را سال 85 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر با حضور بازیگرانی چون محمد حاتمی و سیما تیرانداز روی صحنه برده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین