کد خبر: ۷۴۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۰

همایش یکصدسال بلدیه برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همایش یکصدسال بلدیه در ایران توسط موسسه مطالعات فرهنگ و تمدن ایران‌زمین دوشنبه 9 اردیبهشت در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آفتاب دکتر قربان بهزادیان‌نژاد رئیس‌ مؤسسه مطالعات فرهنگ و تمدن ایران‌زمین در نشست خبری این همایش گفت: «دبیرخانه همایش علمی یکصدسال بلدیه در ایران از خردادماه سال 86 در محل مؤسسه با حضور استادان تاریخ، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و جغرافیا فعال شد. طی این مدت تعداد زیادی مقاله به دو شیوه فراخوان و سفارش، جمع‌آوری شد که از آن میان نهایتاً 23 مقاله برای چاپ و 16 مقاله برای ارائه در روز همایش و سخنرانی انتخاب شد».

در این همایش یک‌روزه استادانی نظیر دکتر محمدابراهیم باستانی‌پاریزی، دکتر ناصر تکمیل‌همایون، دکتر اسماعیل شیعه، دکترعبدالرسول خیراندیش، دکتر حکت‌ا... ملاصالحی، مهندس محمدبهشتی، احمد وکیلیان، دکتر فاروق خارابی، دکتر محمدعلی اکبری، سخنرانی خواهند کرد.

همچنین مراسم با سخنرانی مهندس سیدمهدی هاشمی معاون وزیرکشور و رئیس‌ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها (رئیس‌ ستاد تبصره 13) آغاز خواهد شد.

از جمله برنامه‌های جنبی همایش، نمایش مستندی از تصاویر تهران و سایر شهرهای ایران در یکصد سال پیش، انتشار و توزیع رایگان سه ویژه‌نامه با عناوین: یکصد سال بلدیه در ایران (شامل یادداشت‌ها، گفتگو، متن نخستین قانون بلدیه و تاریخچه بلدیه در ایران و چکیده مقالات همایش)، شهر در قاب یکصدسالگی (تاریخچه تصویری شهر و فرهنگ آن در یکصد سال پیش)، و رساله احکام قانون اداره بلدیه به قلم عالم عصر مشروطه سیدعبدالحسین لاری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین