کد خبر: ۷۴۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۱

دوهفته کارگردانان جشنواره کن در احاطه‌ فیلم‌های فرانسوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بزرگداشت چهلمین سال برپایی بخش دوهفته کارگردانان در جشنواره بین‌المللی فیلم کن امسال در حالی برگزار می‌شود که از ۲۰ فیلم حاضر این بخش ۱۱ فیلم فرانسوی یا تولید مشترک فرانسه هستند.

به گزارش سرویس سینمایی آفتاب، به نقل از مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد در بخش جنبی دوهفته کارگردانان شصت و یکمین دوره جشنواره کن ۲۰ فیلم شامل چهار فیلم اول در بخش مسابقه به نمایش درمی‌آید، دو فیلم در افتتاحیه و اختتامیه و دو فیلم فرانسوی و آمریکایی هم در بخش نمایش‌های ویژه.

امسال در این بخش سینمای آمریکای لاتین هم حضوری جدی دارد و فیلم‌هایی مستقل یا تولید مشترک از آرژانتین، مکزیک، شیلی، برزیل و اسپانیا در دوهفته کارگردانان به نمایش درمی‌آید. ضمن اینکه "ترانه تنهایی تهران" سامان سالور هم به عنوان نماینده سینمای ایران در این بخش کن برای بردن جایزه رقابت می‌کند.

در مراسم چهلمین سال برگزاری بخش دوهفته کارگردانان که روز ۱۸ مِی در کن برگزار می‌شود، فیلم مستند 15×40 ساخته اولیویه جهان به نمایش درمی‌آید و در آن تاریخ این بخش کن بررسی شده است. 15×40 شامل گفتگو با حدود ۳۰ فیلمساز از جمله میشائل هانکه، استفن فریرز، تئو آنجلوپولوس و آتوم اگویان است.

اولیویه پر، رئیس بخش دوهفته کارگردانان به مناسبت چهلمین سال برگزاری این بخش، برنامه‌های مرور آثار نیز در نظر گرفته که از ۱۶ تا ۲۹ آوریل در پاریس برگزار می‌شود و بعد تا نیمه دوم سال ۲۰۰۸ در شهرهای آتن، رم، بخارست، نیویورک، لس آنجلس، بیروت، سئول و بوئنوس آیرس ادامه می‌یابد.

"چهار شب با آنا" محصول مشترک فرانسه و لهستان به کارگردانی یرزی اسکولیمووسکی فیلم افتتاحیه و "لذت ربوده شدن" به کارگردانی جاش سفدای از ایالات متحده فیلم اختتامیه بخش دوهفته کارگردانان کن هستند. علاوه بر مستند 15×40، فیلم Milestones رابرت کریمر و جان داگلاس هم در بخش ویژه نمایش داده می‌شود. 

فیلم‌های بخش مسابقه عبارتند از:
آکنه / فدریکو ویروخ / اروگوئه، آرژانتین، مکزیک و اسپانیا
Aquele Querido Mes De Agosto / میگل گومز / پرتغال و فرانسه
بوگی / رادو مونتیان / رومانی
دفاتر خدا / کلر سایمن / فرانسه
El Cant Dels Ocells / آلبرت سرا / اسپانیا
جنگ / برتران بونلو / فرانسه
آخرین بوته / رباه آمور ـ زایمکه / فرانسه و الجزایر
الدورادو / بولی لانر / بلژیک و فرانسه
Eleve Libre / ژواخیم لافوسه / بلژیک و فرانسه
لیورپول / لیزاندرو آلونسو / آرژانتین، فرانسه، هلند، اسپانیا و آلمان
آقای موریموتو / نیکولا سورناگا / فرانسه
بافندگی / یین لیچوان / چینی
در حال نمایش / رایا مارتین / فیلیپین و فرانسه
بقایای شب / فرانچسکو مونزی / ایتالیا
سالاماندرا / پابلو آگرو / آرژانتین، فرانسه و آلمان
Shultes / باکور باکورادزه / روسیه
عشاق کور / کایرا لیوتسکی / اسلوواکی
ترانه تنهایی تهران / سامان سالور / ایران
تونی مانرو / پابلو لارین / شیلی و برزیل
سفر به پایرنی / ژان ـ ماری و آرنو لاریو / فرانسه
شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ مِی (۲۵ اردیبهشت تا پنج خرداد) برگزار می‌شود و شان پن رئیس هیئت داوران بخش مسابقه آن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین