کد خبر: ۷۴۲۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۳
در هفته جاری

۹ نمایش در تهران روی صحنه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ۹ نمایش از این هفته در سالن‌های مختلف مجموعه تئاترشهر، تالار وحدت، تالار سنگلج، تالار هنر و خانه نمایش به صحنه می‌روند.

به گزارش سرویس هنری آفتاب، به نقل از مهر، مجموعه تئاتر شهر این هفته میزبان پنج نمایش است. نمایش "کلبه عمو تم" به کارگردانی بهروز غریب‌پور در سالن اصلی مجموعه روی صحنه می‌رود. 

این نمایش که بر مبنای رمانی به همین نام نوشته هریت بیچر استو اجرا می‌شود، به داستان برده‌داری در آمریکا و مبارزه علیه تبعیض نژادی در این کشور می‌پردازد.

در نمایش "کلبه عمو تم" که اجرای آن ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می‌شود، بازیگرانی چون شهین علیزاده، نعمت اسدالهی، نسیم ادبی، محمد ساربان، منوچهر علی‌پور، سیامک حلمی، سیاوش چراغی‌پور، صنم نکواقبال، مینو زاهدی و نادیا فرجی حضور دارند.

نمایش "حسن و دیو راه باریک پشت کوه" این روزها در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است. این نمایش که نوشته افشین هاشمی است با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است. هدایت هاشمی، علیرضا ناصحی، میثم یوسفی، ستاره امینیان و افشین هاشمی در "حسن و دیو راه باریک پشت کوه" به ایفای نقش می‌پردازند. اجرای این نمایش ساعت ۱۸:۴۵ آغاز می‌شود.

اجرای نمایش "تبرئه شده" به کارگردانی منیژه محامدی نیز این هفته در تالار چهارسو ادامه دارد. این نمایش که برگرفته از داستانی واقعی با همین نام نوشته جسیکا بلنک و اریک جنسن است به داستان تبرئه‌شدگان زندان‌های آمریکا می‌پردازد.

محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، مجید جعفری، عمار تفتی، محمد نادری، محمد لاچینی، فرناز رهنما، سام کبودوند، داریوش بزرگر و روح الله نادرپور در نمایش "تبرئه شده" به ایفای نقش می‌پردازند که از ساعت ۲۰ در تالار چهارسو به صحنه می‌رود.

"کادنس" نوشته طلا معتضدی و کارگردانی نیما دهقان این هفته در کارگاه نمایش به اجرای خود ادامه می‌دهد. در این نمایش که به داستان سه مرد در جهان برزخ و یادآوری گناهانشان می‌پردازد، فرزین صابونی، سینا رازانی، علیرضا محمدی و لیلی رشیدی به عنوان بازیگر حضور دارند. "کادنس" ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

تالار سایه مجموعه تئاترشهر نیز این هفته میزبان نمایش "غولتشن‌ها" به کارگردانی حمید پورآذری است. این نمایش کمدیا دلارته بر مبنای اثری از کارلو گولدونی با ترجمه علی رفیعی به صحنه می‌رود. "غولتشن‌ها" در بخش چشم انداز ۸۷ بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

در این نمایش که به رابطه دو خانواده و تعصب مردان خانواده می‌پردازد، علی سیار سرابی، هدایت هاشمی، جواد پورزند، محمد طیب طاهر، آتیه جاوید، مینا خسروانی، معصومه قاسمی پور، سمان دارابی، افسانه بخش فرد، علی کلی و علی هاشمی نقش‌آفرینی کرده‌اند. "غولتشن‌ها" ساعت ۲۰:۱۵ به صحنه می‌رود.

"رودکی، جادوگر واژگان سبز" نوشته ایوب آقاخانی و با کارگردانی علی پویان نمایشی است که در روزهای آینده ساعت ۱۹ در تالار وحدت به اجرای خود ادامه می‌دهد. در این نمایش که برگرفته از زندگی رودکی، پدر شعر پارسی است، بازیگرانی چون ایرج راد، اصغر همت، الهام پاوه نژاد و حسین محب اهری حضور دارند.

این هفته سه نمایش دیگر نیز در تالارهای سنگلج، هنر و خانه نمایش اجرا می‌شوند. نمایش "مثل‌های عروسکی" فرناز بهزادی ساعت ۱۹:۳۰ در تالار سنگلج، "دوست عجیب من" مجید ملاحسینی ساعت ۱۸:۳۰ در تالار هنر و "خواستگاری آبجی خانوم" فهیمه میرزاحسینی ساعت ۱۸:۳۰ در خانه نمایش به صحنه می‌روند.

تالار مولوی نیز این هفته میزبان نمایش‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
یعنی میشه من هم تو تهران یه اتاق 1 در 1 گیرم بیاد و اونجا موندگار بشم و به عشقم(تاتر) بپردازم)؟....نمیدونم واللا...به قول دوستان باید نقش آدم بخونه...یعنی میشه یکی اینو بخونه ازم دعوت کنه تا تو کارش بازی کنم...خب بشه دیگه..مگه من کمتر از بقیه ام...از خیلی از بزرگان سابقه ام بیشتره به خدا...حالا نمیگم کارمو بلدم...اونش بماند به هنگام عمل...به قولی به عمل کار براید به سخندانی نیست...یا به قول سعدی علیه الرحمه: بزرگی سراسر به گفتار نیست..دو صد گفته چون نیم کردار نیست.......یادش به خیر یه نمایش خیابونی نوشته بودم تو جشنواره تاتر استان مازندران شرکت کرد....به نام ابر استاد...داستانش این بود که یه نفر همه نمایشهای خارجی رو واقعا ماهرانه اجرا میکنه و بند به بندشو حفظه اما شاهنامه رو حتی از رو هم نمیتونه بخونه..
مهدی
|
United States of America
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
سلام دوست گرامی،لطفا به آدرس ایمیلم از کارهای انجام شده را بفرست و پس از مطالعه از شما در کار جدید استفاده شود
Mb.afficer528@gmail.com
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین