کد خبر: ۷۴۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۶
مدیر اجرایی انتشارات شهر خورشید:

در نمایشگاه کتاب هم تبعیض وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مدیر اجرایی انتشارات شهر خورشید گفت: «طبق عرف و قانون غرفه‌بندی نمایشگاه باید بر اساس حروف الفبا باشد. اما هرگز این‌چنین نمی‌شود و مثل همه جا در نمایشگاه کتاب هم تبعیض وجود دارد و این تبعیض هیچ ربطی به قوی بودن ناشر و کتاب‌های بهتر یک ناشر ندارد».

صادق شجاعی مدیر اجرایی انتشارات شهر خورشید در گفت با خبرنگار سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب افزود: «نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای همه‌ ناشران از لحاظ اقتصادی دارای اهمیت بسیاری است زیرا تنها محلی است که ناشران پول نقد دریافت می‌کنند و از چک‌های شش تا هشت ماهه‌ی پخش کننده‌گان کتاب خلاص می‌شوند. بر همین اساس جای هر غرفه در نمایشگاه کتاب تهران دارای اهمیت زیادی است. یک ردیف جلوتر یا یک ردیف عقب‌تر فروش کتاب هر ناشر را می‌تواند میلیون تومان کم و زیاد کند».

وی در پایان با انتقاد از نحوه نظارت بر کتاب در وزارت ارشاد گفت: «بسیاری از کتابهای که برای نمایشگاه آماده کرده بودیم نتوانست از وزارت ارشاد مجوز نشر بگیرد».

لازم به ذکر که انتشارات شهر خورشید برای نمایشگاه کتاب، مجموعه چهار جلدی «داستانهای کوتاه روسی»، «هفت داستان از ادگار آلن پو»، «یک بعد از ظهر با ادگار آلن پو»، «رقصنده ایزو» اثر "یاسوناری کاواباتا" و «حقوق به زبان ساده؛ حقوق متهم» نوشته عبدالفتاح سلطانی را آماده عرضه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین