کد خبر: ۷۴۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۳۷

وزیر تعاون: گرانی مسکن نتیجه رشد نقدینگی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر تعاون تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه را طبق قانون اساسی وظیفه دولت دانست و افزود: «بنا به فرموده امام(ره) هیچ کس نباید در کشور از داشتن مسکن محروم بماند».

محمد عباسی در چهارمین نشست مشترک مسوولان وزارت‌خانه‌های تعاون و مسکن اظهار داشت: «دو برابر شدن نقدینگی در کشور مطمئنا در قیمت کالا موثر است و به ویژه بازار بورس و مسکن در پی این افزایش نقدینگی با چالش مواجه خواهند شد».

وزیر تعاون ادامه داد: «22 برابر شدن قیمت مسکن و 11 برابر شدن قیمت آپارتمان از نتایج همین افزایش نقدینگی بوده‌است».

وی به تنگناهای موجود بر سر راه طرح مسکن مهر اشاره و اذعان كرد: «شرایط عادی پاسخگوی شرایط جمعیتی و نیاز روز افزون جامعه به مسکن نیست و مساله الگوی مسکن نیز از دیگر تنگناهای موجود در این زمینه است».

عباسی افزود: «به دلیل شرایط به وجود ‌آمده پس از انقلاب و شرایط جمعیتی در حال حاضر بیشترین افراد در کشور در سنین 19 تا 28 سال قرار دارند که برنامه ریزان کشور باید قبل از پا گذاشتن این افراد به زندگی مشترک شرایط مناسب مسکن را فراهم می کردند».

وزیر تعاون با اعلام اینکه سالانه 800 هزار زوج زندگی مشترک خود را آغاز می کنند، تصریح کرد: «پیش بینی شده‌است در سال 90 تا 92 بیشترین نیاز به مسکن وجود خواهد داشت».

عباسی همچنین بسته سیاسی ـ نظارتی بانک مرکزی را کمک کننده طرح مسکن مهر دانست.

وی به نبود اطمینان میان بخشی از مردم به این طرح اشاره کرد و افزود: «با شروع ساخت و ساز افرادی که از پالایش نهایی بیرون آمده‌اند و یک میلیون تومان اولیه را پرداخت کرده‌اند عده‌ای را که نسبت به صحت این طرح اطمینان ندارند تشویق می‌کنند تا نسبت به پرداخت مقدار اولیه اقدام کنند».

وی اذعان كرد: «اراده‌ای که در دولت و وزارت مسکن برای انجام موفقیت آمیز طرح مسکن مهر وجود دارد جدی و تقاضا از جانب مردم نیز جدی و قابل توجه است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین