کد خبر: ۷۴۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۲
بازیگران تاتر در جشن «شب بازیگر» مطرح کردند:

دولت در کنار هنرمندان نیست

به تعدادی شهر برای ساختن سالن تاتر نیازمندیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جشن هفته تاتر به مناسبت روز جهانی تاتر بعدازظهر دیروز در خانه هنرمندان ایران آغاز شد. در این مراسم تعداد زیادی از هنرمندان کشورمان در رشته های مختلف تاتر حضور داشتند و ضمن گرامیداشت هفته تاتر، به طرح مشکلات و معضلات پیش روی این هنر در ایران پرداختند.

به گزارش سرویس هنر ‌آفتاب، جشن هفته تاتر با قرائت پیام روز جهانی تاتر توسط ایرج راد که امسال از طرف «روبرتو لو پاژ» نویسنده، بازیگر، کارگردان و طراح صحنه تاتر به هنرمندان تاتر در سراسر جهان صادر شده بود، آغاز شد.

در قسمتی از این پیام آمده است: «هنرمند باید برای بازتاب مجموعه دشواری‌های جهان، شیوه‌ها و امکانات تازه‌ای پیشنهاد کند و به هوشمندی و درایت تماشاگران متفکر اعتماد کند. به کسانی که توانایی تشخیص تصویرـسایه‌ی انسان‌ها را در برابر بازی ابدی نور و تاریکی دارا هستند».

این برنامه با اجرای موسیقی زنده توسط استاد «شکارچی» و دیگر گروه‌های موسیقی و همچنین اجرای حرکات موزون و تاتر خیابانی همراه بود.

سپس برنامه‌های روز اول جشن هفته تاتر که مربوط به انجمن بازیگران و عکاسان بود در تالار اصلی تاتر شهر آغاز شد.

این برنامه با عنوان «شب بازیگر» با حضور بازیگران عرصه تاتر همراه بود و با روشن شدن شمع‌های صحنه تاتر توسط بانوی هنرمند ایران «ژاله علو» آغاز شد.

در ادامه پرویز پورحسینی «دبیر شب بازیگر» بیانیه این انجمن را که اشاره‌ای به مشکلات و معضلات بازیگران تاتر داشت قرائت کرد.

در این مراسم همچنین از هنرمندانی تقدیر و تشکر به عمل آمد که سالها با تجربه و هنر خود بر روی صحنه تاتر معجزه کرده بودند.

«فهمیه رستگار» بانو ی صدا و هنر، «جعفر والی» هنرمند گرانقدر، «رویا افشار» و «هوشنگ قوانلو» از جمله هنرمندان بودند که مورد تشویق و سپاس حضار قرار گرفتند. 

در پایان انجمن عکاسان نیز از «سیف الله صمدیان»
به خاطر تلاشهایش در عرصه‌ی عکاسی تاتر تقدیر و تشکر کردند.

برنامه شب بازیگر نیز با اجرای موسیقی زنده توسط گروه «ایلیا منفرد»، دف نوازی‌ «هادی فرشچی»، اجرای حرکات موزون توسط گروه خانم فرازنه کابلی، پانتومیم و اجرای تاتر «در انتظار گودو» همراه بود.

حاشیه مراسم:

*** فهیمه رستگار بانوی هنر ایران هنگام حاضر شدن بر روی صحنه از پیش‌کسوتان درخواست کرد که به فکر تاتر و مشکلات هنرمندان این رشته باشند وی همچنین در ادامه افزود: در همه جای دنیا دولت حامی هنرمندان است ولی در اینجا دولت در کنار هنرمندان نیست.

***در این مراسم ایرج راد و اصغر همت و بهزاد فراهانی بر روی صحنه حاضر شدند و از هنرمندان تقدیر کردند.

***در طول مراسم خسرو احمدی که «عمو خسرو» صدا می‌شد با در دست داشتن پلاکاردهایی با عناوینی مانند (جون مادرتون پول ما را بدهید، به تعدادی شهر برای ساختن سالن تاتر نیازمندیم) مشکلات هنرمندان تاتر را به صورت طنز به اطلاع حضار می‌رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین