کد خبر: ۷۴۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۰

اجرای اركستر مجلسی جدید تهران در اطریش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نادر مشایخی اركستری را تشكیل داده است كه طی ماه‌های گذشته و برگزاری روزهای تست برای انتخاب نوازندگان با سه داور ایرانی، آلمانی و اتریشی اركستر مجلسی جدید تهران با رهبری و مدیریت هنری نادر مشایخی و سرپرستی امیرحسین آهویی تشكیل شد و هم اكنون تمرین‌هایشان را آغاز كرده است و خود را برای اجرا در اتریش آماده می‌كند.

به گزارش ایسنا، نادر مشایخی در این باره گفته است: این برای نخستین‌بار است كه اركستر مجلسی جدید تهران، خارج از كشور كنسرت می‌دهد. پیش از این با هماهنگی خودم اركسترهای مختلف تهران در اروپا برنامه داشته‌اند.

به گفته‌ی وی، این اركستر در حال حاضر از 25 نوازنده تشكیل شده است كه به دعوت دیالوگ بین فرهنگ‌ها، اواخر اردیبهشت برای اجرای قطعاتی از مشایخی، امیر حسین آهویی، آیدا نصرت و بابك امیرمبشر عازم كشور اتریش است.

وی افزوده است، سه قطعه از آلبوم مشترك "آیدا نصرت" و "بابك امیرمبشر" و دو قطعه الکتروآکوستیک از "امیرحسین آهویی" به نام "گذران" با شعر فروغ فرخزاد و قطعه‌ای دیگر با شعر محمد صالح علا قطعات اجرای گروه را تشكیل می‌دهد.

نادر مشایخی تاكید كرده است، موسیقی نصرت و امیرمبشر بیانگر دیدگاه جوانان به موسیقی و در واقع فیوژن است و آثار آهویی نیز در شعر، رگه‌های اجتماعی دارد و در سبك به راك، الكترونیك و در كل موسیقی مدرن نزدیك است.

پگاه ویل -مدیر روابط بین‌الملل ارکستر - نیز متوسط سن ارکستر را 20 سال اعلام کرده و افزوده است: جوان‌ترین و حرفه‌یی ترین ارکستر ایرانی به رهبری نادر مشایخی برای اولین‌بار در ایران تشکیل شده که نشان دهنده اعتماد، حمایت و به‌کار گیری نیروی جوان متخصص توسط رهبر ارکستر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین