کد خبر: ۷۴۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱
دزدان دریایی 6 روز پیش یک قایق اسپانیایی را ربوده بودند

آزادسازی قایق اسپانیایی از دست دزدان دریایی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: قايق اسپانيايی كه دزدان دريايی آن را شش روز پيش در ساحل سومالی ربودند با دادن يک ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار دلار باج امروز (يكشنبه) آزاد شد. 

به گزارش گروه بین الملل آفتاب، ‌« اندرو موانگورا» از برنامه همكاری دريانوردان بخش كنيا با انتشار بيانيه‌ای اعلام كرد قايق ماهيگيری «پلايا دی باكيو» با دادن باج يک ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار دلاری آزاد شد.

وی افزود كه اين قايق روز شنبه آزاد و با همراهی يك ناو اسپانيايی راهی «سی شل» شد.

شش روز پیش دزدان دريايی سومالی يك قايق اسپانيايی صيد ماهی تن را به همراه ‪ ۲۶‬تن از كاركنان آن ربودند. 

اين قايق ماهيگيری كه به منطقه باسک در شمال اين كشور تعلق داشت، ساعت ‪ ۱۳‬به وقت محلی (ساعت ‪ ۱۱‬به وقت گيرينويچ) به تصرف دزدان دريايی درآمد. 

كشتی اعزامی منطقه باسک به منطقه كه به منظور جستجو برای يافتن قايق ماهيگيری وارد آب‌های سومالی شده بود نيز در حمله دزدان دريايی آسيب ديد.

وزير دفاع اسپانيا همچنين اعلام كرد كه ‪ ۱۳‬تن از ‪ ۲۶‬سرنشين قايق ماهيگيری، اسپانيايی و بقيه آفريقايی بودند.

پيش از اين يک قايق تفريحی متعلق به فرانسه، ‪ ۴‬آوريل (‪۱۶‬فروردين) در خليج عدن در نزديكی سواحل سومالی به همراه ‪۳۰‬خدمه آن ربوده شد كه با دخالت نيروهای فرانسوی تمامی سرنشينان آن آزاد شدند.

بنابر گزارشها، سومالی سه هزار و ‪ ۷۰۰‬كيلومتر ساحل دريايی مشرف به دريای سرخ دارد، كه از سوی سازمان كشتيرانی بين‌المللی به دريانوردان هشدار داده شده است، برای دور ماندن از حملات دزدان دريايی، تا فاصله ‪۲۰۰‬ مايل دريايی، به سواحل اين كشور نزديک نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین