کد خبر: ۷۴۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۸
نمایندگان ملت در گفتگو با آفتاب مطرح کردند؛

لزوم بررسی ابعاد حادثه ایلام

سه کشته و ده زخمی در حوادث ایلام
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهر ایلام در پی برگزاری انتخابات مرحله دوم حوزه ايوان، مهران و شيروان چرداول و راهيابی داريوش قنبری و شاپور پولادی، بر اثر انتشار برخی اخبار در زمینه ابطال آرای داريوش قنبری و جايگزينی كانديدای بعدی، صحنه آشوب‌های خیابانی شد، که علاوه بر تخریب اموال عمومی متاسفانه به کشته شدن چند نفر از شهروندان ایلامی شد.

درحالی که طی روز گذشته منابع خبری و رسمی در قبال این مساله سکوت اختیار کرده بودند همین مساله موجب برخی ابهامات به ویژه در مورد تعداد کشته شدگان شد. آمار کشته شدگان در رسانه های غیررسمی از 2 تا 6 نفر ذکر شد، لیکن امروز منابع رسمی کشته شدن 3 نفر  و زخمی شدن بيش از 10 نفر را تایید کردند.

روز گذشته محمد رضایی، مسئول روابط عمومی استانداری ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، در تشریح این حوادث گفت که «اتفاق خاصی نیافتاده و مسئله حل شده‌است، و نیازی هم به انعکاس ندارد».

با این حال شب گذشته عادل آذر نماینده دهلران هم در گفتگو با عصرایران تایید کرد که «در این نا آرامی ها یکی دونفر کشته شده اند اما وضعیت این شهر در حال حاضر آرام و اوضاع تحت کنترل است».

وزیر کشور نیز روز گذشته در کنفرانس خبری خود با تایید بروز برخی درگیری ها در حاشیه انتخابات بدون ذکر نام حوزه ای خاص، از کشته شدن «یکی دو نفر» در این درگیری‌ها خبر داد.
با این حال و با توجه به جلب نظر افکار عمومی به این موضوع و حساسیت رسانه ها به ویژه با انتشار خبر کشته شدن چند شهروند ایلامی، تعدادی از نمایندگان در حاشیه جلسه امروز مجلس در گفتگو با خبرنگار آفتاب نسبت به لزوم بررسی کامل و پی گیری ابعاد این ماجرا تاکید کردند.

دست‌های پنهان حوادث ایلام باید شناسایی شود

نماینده مردم شاهرود در مجلس در این زمینه گفت:‌«باید دست‌های پیدا و پنهان که در این حادثه دخیل بوده و به تحریک مردم پرداخته‌اند مورد شناساسی قرار گرفته و برخورد قاطع با آنان صورت گیرد».

کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث اخیر ایلام اظهار داشت: «ما خواستار برخورد جدی با عوامل و ایجاد کنندگان اینگونه حوادث هستیم».

وی افزود: «به دنبال این اتفاقات که در انتخابات به وقوع پیوسته است کمیسیون امنیت ملی هیاتی را به ایلام اعزام کرده تا این موضوع را بررسی کنند».


حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام آباد غرب هم با اشاره به این مطلب که،‌ هر زمانی که اتفاقی امنیتی در کشور بیافتد کمیسیون امنیت ملی برای بررسی موضوع هیاتی را به محل اتفاق اعزام می‌کند. گفت: «اکنون هم به خاطر حوادث ایلام هیاتی از سوی کمیسیون امنیت ملی عازم ایلام خواهد شد و من و آقای آوایی جزو این هیات هستیم».

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: «این اتفاق ایلام به دلیل انتخابات بوده است و تاکنون هم سه نفر در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند».


در عین حال رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرنگار آفتاب گفت: «کمیته تحقیق کمیسیون امنیت ملی عصر امروز راهی ایلام می‌شوند تا تحقیقاتی را در این خصوص داشته و گزارش کاملی از آن ارائه کند».

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث اخیر ایلام گفت: «باید مسببین و عوامل حادثه ایلام شناسایی شده و با آنان برخورد صورت گیرد و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد».

وی افزود: «کمیته تحقیق کمیسیون امنیت ملی عصر امروز راهی ایلام می‌شوند تا تحقیقاتی را در این خصوص داشته و گزارش کاملی از آن ارائه کند».

نماینده بروجرد با ابراز تاسف از وجود چنین حوادثی تصریح کرد: «در دنیا کشور ایران به لحاظ امنیت از سطح امنیتی بالایی برخوردار است واز این جهت باید به طور دقیق مورد رسیدگی قرار گیرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۸
0
0
آفرين بر آفتاب كه به عنوان اولين رسانه رسمي كشور بايكوت خبري حوادث ايلام را شكست
مردم مظلوم و محروم ايلام همواره چوب ضعف مديريتي مسئولان را ميخورند
آنهايي كه ميخواستند با سناريويي از پيش تعيين شده كسي ديگر را جايگزين قنبري كنند آيا عواقب كار خود را انديشيده بودند چرا بايد از اسلحه جنگي ژ-3 و كلاش براي دور كردن مردم استفاده شود ... چرا از قبل كه چنين سناريويي را در سر داشتند به فكر تهيه ماشين آب پاش - گاز اشك آور يا در نهايت تفنگ ساچمه اي ضد شورش نبودند تا ديگر مجبور به استفاده از اسلحه جنگي نباشند تازه آن هم بر تعدادي از نوجوانان كه قصد يك گردهمايي آرام در مقابل فرمانداري اين شهر بودند براي استاندار ايلام متاسفم كه تا 24 ساعت جلوي اطلاع رساني را گرفت دريغ از اينكه در دنياي امروز بايكوت خبري دوام چنداني ندارد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین