کد خبر: ۷۴۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۵
انتخابی دیگر در پیش روی مردم ایتالیا

انتخابات شهرداری های ایتالیا

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دور دوم انتخابات محلی در ايتاليا برای تعيين شهرداران اين كشور، از جمله شهردار رم، صبح امروز ساعت 8 به وقت محلی آغاز شده و تا ساعت 10 ادامه خواهد‌داشت. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، در این انتخابات در حدود پنج میلیون ایتالیایی واجد شرایط رای دادن هستند و رقابت اتخاباتی در 5 شهر بزرگ ایتالیا بسیار نزدیک گزارش شده است.

پس از پايان انتخابات پارلمانی  و  پیروزی حرب راستگرای «سیلویو برلوسکونی» و هم چنین نتایج حاصل شده  در  دور اول انتخابات محلی ايتاليا كه در اوایل  ماه آوریل برگزار شد، دو جناح راست گرای ميانه و چپ گرای ميانه، برای تعيين ‪ 44‬شهردار و  5‬فرماندار بار ديگر به رقابت با يكديگر پرداخته‌اند.

مهمترين رقابت در اين دور از انتخابات برای تعيين شهردار رم پايتخت ايتاليا است كه در آن «فرانچسكو روتلی» نامزد چپ‌گرايان ميانه و «جانی المنو» نامزد راست گرايان ميانه، با يكديگر رقابت می‌كنند.

«روتلی» با حمایت 8 حزب و گروه چپ در ایتالیا توانست 45 درصد از آراء مردم رم را به خود اختصاص دهد در حالی که «آلمنو» تنها با حمایت 4 گروه راست گرا توانست 40 در صد از آرا ماخذه را به خود اختصاص دهد.

به نظر می‌رسد با پیروزی احزاب راستگرا در ایتالیا انتخابات شهرداری‌ها به خصوص شهرداری رم نیز به نفع این طیف سیاسی در ایتالیا که بار دیگر به صحنه سیاسی ایتالیا بازگشته‌اند پایان یابد. 

رای‌گيری امروز تا ساعت ‪ ۱۰‬شب ادامه خواهد داشت و فردا نيز شعب اخذ رای تا ساعت ‪ ۳‬بعدازظهر به وقت محلی ، داير خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین