کد خبر: ۷۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۵

زائران در انتظار دیدن پیکر پدر پبو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیش از هشتصد هزار نفر برای دیدن باقیمانده‌هایی از بدن پدر پیو -مرد مقدس کلیسای کاتولیک- در شهر سان جیووانی روتوندو واقع در جنوب کشور ایتالیا جا رزرو کرده‌اند.


پیکر پدر پیو که معروف است زخم‌هایی مانند زخم‌های حضرت عیسی پس از به صلیب کشیدن بر آن نقش بسته است در تابوتی شیشه‌ای قرار دارد. 

زیارت این تابوت حداقل تا سپتامبر سال 2009 برای افراد امکان‌پذیر خواهد‌بود. به گفته اسقف محلی برنامه نمایش پیکر این مرد مقدس به دلیل درخواست بسیار زیاد برای دیدن پیکر او چندین ماه ادامه خواهد‌داشت.

 

 

حدود پانزده هزار نفر در مراسم نمایش این تابوت که به‌وسیله کاردینال «خوزه سارایوا مارتینز» رییس بخش تقدیس واتیکان برگزار شد شرکت کردند. کاردینال مارتینز در این مراسم با یاد از کردن پدر پیو با عنوان «مرد مقدس مردم» گفت: «چیزی که ما می‌بینیم پیکری مرده است که دیگر به‌وسیله نفس خدا هدایت نمی‌گردد. ولی پدر پیو تنها استخوانهایی بجا مانده از بدن یک فرد نیست... او هم اکنون در زندگی ابدی خود با حضرت مسیح در حال زندگی دوباره است».

پیکر پدر پیو در این مراسم توسط لباسهای معمولی رهبانیت، کفش و ماسک مخصوصی که نمایانگر چهره او در زمان حیات بود پوشیده شده‌بود. این ماسک صورت توسط شرکتی در لندن که تخصص در ساخت این ماسک‌ها برای مردان مقدس دارد ساخته شده‌است.

پیکر پدر پیو سال آینده به قبرستان کلیسای سانتا ماریا دله گرازیه در شهری که او بیشتر عمرش را در آن گذراند منتقل خواهد‌شد.

 

 

شبکه تلویزیونی RAI Uno، شبکه اول سراسری ایتالیا به صورت زنده این مراسم را پخش کرد و بیش از صد روزنامه نگار خارجی نیز این مراسم را پوشش دادند.

 

 

نبش قبر پدر پیو توسط فرقه کلیسایی وی در ماه مارس انجام شد و گفته می‌شود پیکر وی در وضعیت خوبی قرار دارد؛ فرقه وی ادعا میکند دستها، زانوها، ریش و ناخن‌های وی اصلا فاسد نشده و کاملا قابل مشاهده‌اند.

 

 

یکی از مجلات کاتولیک ایتالیا مدتی پیش در مقاله ای فاش ساخت مردم ایتالیا در دعاهایشان بیش از حضرت عیسی (ع) یا مریم مقدس به پدر پیو توسل می‌کنند. از متوسلان به این فرد مقدس میتوان به افراد معروفی مانند سوفیا لورن بازیگر مشهور، نوسینده بزرگ گراهام گرین، دمیان داف بازیکن ملی پوش ایرلند و کارلو آنجلوتی سرمربی سابق تیم آ.س میلان اشاره کرد. گفته میشود کالو آنجلوتی در زمان بازیهای تیم آ.س میلان در دعاهایش به پدر پیو متوسل می‌شده‌است.

 

 

سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا در روز پنج شنبه اظهار داشت: «پدر پیو شخصیتی بی‌نظیر است. فکر نمی کنم علم بتواند دلیلی برای توانایی های خارق العاده او بیابد».

 

 

پدر پیو با نام اصلی «فرانچسکو فورجیونه» در سال 1887 زاده‌شد و در سال 1968 چشم از جهان فرو بست. هر چند او در سال 2002 با فشار پاپ ژان پل دوم به دریافت مقام «پیوی مقدس» (سنت پیو) از طرف کلیسا نائل شد اما اکثر مردم هنوز او را با نام پدر پیو می‌شناسند.

 

 

مریدان وی اعتقاد دارند پدر پیو پنجاه سال از زندگی خود را با زخم‌هایی مانند زخم عیسی مسیح در تصلیب بر دستها، پاها و بدن سپری کرده‌است. این یکی از هزاران معجزاتی است که در زمان مرگ به او نسبت داده می‌شود؛ 

از دیگر معجزات نسبت داده شده به وی می‌توان به توانایی حضور در دو نقطه از جهان در یک زمان و شفا دادن بسیاری از بیماران لاعلاج اشاره کرد.

پدر پیو منتقدان بسیاری نیز دارد که او را به شیادی متهم می‌کنند. کتابی سال گذشته منتشر شد که او را متهم به استفاده ار کاربولیک اسید برای ایجاد زخم‌هایی مانند زخم‌های حضرت عیسی (ع) می‌کند.

 

 

بارگاه  او –که در نزدیکی فورجیا قرار دارد -سالانه حدود یک میلیون بازدید کننده دارد و سود اقتصادی چند میلیون یورویی را در این محل نصیب مردمو کلیسا می‌کند. اکنون که پیکر وی نیز به نمایش گذاشته شده‌است انتظار می‌رود بر مقدار این مبلغ افزوده شود.

 

 

پدر پیو در زمان حیات چندان محبوب کلیسای کاتولیک نبود و تنها پس از مرگ بود که به دلیل محبوبیت در میان عامه مردم، کلیسا ناچار به قبول او به عنوان مردی مقدس گردید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین