کد خبر: ۷۴۳۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

اثر دوز سوم واکسن در افزایش ایمنی چقدر است؟

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «آیا تزریق دو دوز واکسن کرونا مصونیت ایجاد می کند؟»، افزود: کرونا سویه های مختلف دارد و واکنش بدن هر فرد به این ویروس متفاوت است لذا تزریق دوز سوم جهت بهبود و افزایش ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است.
اثر دوز سوم واکسن در افزایش ایمنی چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فردین مهرابیان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۶۸هزار نفر از افراد ۴۰ سال به بالای استان گیلان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند، گفت: کادر بهداشت و درمان، جانبازان ۵۰ درصد به بالا و شیمیایی و ساکنین آسایشگاه های سالمندان و معلولین گروه های پر خطر هستند و لذا آمادگی تزریق دوز سوم برای این افراد وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا تزریق دو دوز واکسن کرونا مصونیت ایجاد می کند؟»، افزود: کرونا سویه های مختلف دارد و واکنش بدن هر فرد به این ویروس متفاوت است لذا تزریق دوز سوم جهت بهبود و افزایش ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تزریق دوز سوم یا تقویتی در افراد دریافت کننده دو دوز قبلی به ایمنی و محافظت طولانی مدت کمک می کند، گفت: همچنین در صورت ابتلا به کرونا شدت بیماری و میزان بستری به نحو چشمگیری کاهش می یابد.

مهرابیان، شهرستان رودبار را زرد و سایر شهرستان های گیلان را آبی دانست و خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط بالای ۴۰ سال در اولین فرصت به مراکز واک مراجعه کنند و دوز سوم را بزنند؛ همچنین افراد باقی مانده برای تزریق دوزهای اول و دوم نیز اقدام کنند.

وی از واکسیناسیون ۹۳.۷ درصدی گیلانی ها در نوبت اول و ۸۴.۴ درصدی در نوبت دوم خبر داد و یادآور شد: با مشارکت خوب مردم در واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، امیدواریم به زودی میزان بستری و مرگ و میرها به صفر برسد و روزهای خوبی را سپری کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین