کد خبر: ۷۴۳۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

امیرعبداللهیان اسلام‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان پس از حضور در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد و دیدار با مقام‌های پاکستانی از جمله همتایان خود از برخی از کشورهای اسلامی، یکشنبه شب پایتخت پاکستان را به مقصد تهران ترک کرد.
امیرعبداللهیان اسلام‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با بدرقه «سید فخر امام» وزیر کشاورزی و امنیت غذایی پاکستان و «سید محمدعلی حسینی»سفیر ایران در پاکستان، این کشور همسایه غربی ایران را به مقصد تهران ترک کرد.

امیرعبداللهیان بامداد روز یکشنبه برای شرکت در هفدهمین نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان وارد اسلام‌آباد شد.

وی پس از دیدار با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی‌اش، در نشست کشورهای اسلامی حضور پیداکرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس با نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان دیدارهای جداگانه‌ای انجام داد که اصلی ترین مبحث آن تقویت همکاری‌های دوجانبه بود.

وی همچنین با وزیران امور خارجه ترکیه، جمهوری آذربایجان، سیرالئون، اردن و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز دیدار کرد.

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شامگاه امروز با تصویب بیانیه مشترک موسوم به اعلامیه اسلام‌آباد به کار خود پایان داد و اعضای سازمان بر تعامل نزدیک و موثر برای کمک به مردم افغانستان توافق کردند.

کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نظر دارند که یک صندوق مالی بشردوستانه برای کمک به مردم افغانستان و تلاش برای غلبه بر بحران انسانی و اقتصادی این کشور تاسیس کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین