کد خبر: ۷۴۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۶

هووها منفور ابدی‌اند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم سینمایی"دو زن" که برروی پرده‌رفت، جدا از تمام محاسنش یک نقطه قوت بزرگ داشت که آن هم همراهی مخاطبان با همسر اول نقشی بود که " محمدرضا فروتن" بازی می کرد. 

تماشاگران‌ این ‌فیلم در حالی که برای شکست‌خوردن همسر‌دوم "فروتن" ناراحت‌بودند، بیشتر از آن حق را به همسر اولش در این فیلم می دادند و با این انگیزه فیلم را امیدوارانه دنبال می کردند که همسر اول جایگاهش را پیدا کند، چراکه زندگی همسر اول را به‌هر شکل محق می دانستند.

این نوع نگاه که بیشتر یک رویکرد اجتماعی- عاطفی ایرانی محسوب می شود تا به حال در بسیاری ازمسائل دیگر نیز خودنمایی کرده و تبدیل به قانونی نانوشته درآمده است، بدین صورت که تصاحبگر جایگاهی که مالکش با ناراحتی به دیگری تقدیم کرده و یا از دستش درآورده‌شده، مستوجب لعن و نفرین است.

داستان فیروز‌کریمی و ناصر حجازی را هم در این قالب بگنجانید و نگاهی گذرا به تیترهای تمامی روزنامه‌ها در روز گذشته بیندازید که به‌واقع یکی از موارد عینی چنین تفکری بود.

به نظر می‌رسد این کاملا مشخص بود که فوتبال‌نویسان برای احترام به ایده کلی و ذهنیت فوتبال‌دوستان‌آبی تمامی شکست‌های‌استقلال را به فیروز نسبت می‌دهند.هیچیک از اشتباه فاحش بیژن کوشکی که استقلال را از دقیقه 11 فلج کرده بود، چیزی بر صفحه اول نیاورده بودند و کمتر روزنامه‌ای در لابلای مطالب داخلی خود به این موضوع مهم پرداخته بود.

نوک پیکان انتقادها به سوی فیروز نشانه ‌رفته‌بود و حتی یک روزنامه هم پیرو همان قانون نانوشته، نتیجه بازی تیم فیروز را با نتیجه تیم حجازی مقایسه کرده بود که در حقیقت همان مقابله با هووی حجازی بود.

استتار این موضوع مهم کار‌آسانی نیست و چه‌بسا که بعد از این بدتر هم فیروز کریمی را به دردسر بیندازد. 

به هر حال پس از نسبت‌دادن پیروزی استقلال در جام حذفی به دست‌های طالب لو، این دومین حمله جدی به فیروز کریمی‌بود که قضاوت در خصوص حقانیت این مربی بازهم بر عهده همان مخاطبان است و به قول قدیمی ها مصداق همان خربزه خوردن و پای لرز نشستن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین