کد خبر: ۷۴۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
«لاك‌پشت‌ها هم پرواز می‌كنند»

فیلم بهمن قبادی در جشنواره حقوق بشر بحرین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم «لاك‌پشت‌ها هم پرواز می‌كنند» به كارگردانی بهمن قبادی‌، در روز 13 اردیبهشت در جشنوارۀ بین‌المللی حقوق بشر بحرین به‌ نمایش درخواهد آمد. این جشنواره از روز 11 اردیبهشت آغاز خواهد شد و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. بهمن قبادی كه هم اكنون در بغداد به سر می‌برد نیز در این جشنواره حضور خواهد داشت.

به گزارش سرویس هنری آفتاب و به نقل از سایت بهمن قبادی جشنواره امسال بزرگداشت «ماهاتما گاندی» به خاطر ترویج اصول و فلسفه‌اش در خاورمیانه موضوع اصلی این جشنواره خواهد بود.

 طبق گزارش وب‌سایت BHRIFF ، این جشنواره رویدادیست فرهنگی كه به معرفی فیلم‌هایی با موضوع‌های مرتبط با حقوق بشر در منطقه خاورمیانه، می‌پردازد. این فرصتی است استثنایی برای تجلیل از فیلم‌هایی با مضمون حقوق بشر و پیوند دادن فیلم‌سازان بین‌المللی، كارگردانان وتهیه‌كنندگان.

این اولین باری است كه وزارت توسعه‌ اجتماعی و انجمن دفاع از آزادی و دموكراسی عمومی بحرین، اولین جشنوارۀ بین‌المللی حقوق ‌بشر را در یك كشور عربی برگزار‌ می‌كنند و این هم‌زمان با شصتمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشرمی‌باشد. برگزاركنندگان این جشنواره معتقدند كه این یكی از بزرگترین اقدامات حقوق بشر برای شروع كارهای بعدی این سازمان در این منطقه خواهد بود. هم‌چنین این جشن همزمان با روز كارگر و روز جهانی روزنامه‌نگاری آزاد ‌می‌باشد. فیلم‌های « لاك پشت‌ها هم پرواز می‌كنند»، «و اینك بهشت‌»، «عراق تكه تكه» و «این یك دنیای آزاد است»، جزء20 فیلمی ‌هستند كه در این جشنواره به نمایش در‌خواهند آمد.

هم‌چنین همان‌طور كه در خبر‌ها آمده بود، از بهمن قبادی به عنوان داور، برای شركت در جشنوارۀ بین‌المللی فستوریا در كشور پرتغال دعوت به عمل آمده است. اما متأسفانه بهمن قبادی به دلیل ساخت فیلم جدیداش مجبور به رد این دعوت شد. جشنوارۀ بین المللی فستوریا در تاریخ 17 تا 26 خرداد در شهر (ستوبال)، پرتغال برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین