کد خبر: ۷۴۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۱۴

انتقاد دوباره «شان پن» از سیاست‌های دولت امریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بازیگر و فیلمساز برنده اسکار و رئیس هیئت داوران جشنواره کن امسال ضمن انتقاد از دولت آمریکا از جوانان این کشور خواست به مسائل سیاسی بیشتر اهمیت بدهند.

به گزارش سرویس سینمایی آفتاب، به نقل از مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد پن روز یکشنبه با حضور در جشنواره موسیقی و هنر کوچلا ولی با انتقاد از حضور نظامی آمریکا در عراق گفت: «ما به خاطر ۳۰۰۰ نفر قربانی حادثه ۱۱ سپتامبر، ۴۰۰۰ نفر را در این جنگ از دست دادیم و این تنها آمار کشته‌های آمریکایی است».

او افزود: «اما چرا گذاشتیم کار به اینجا بکشد؟ پاسخ این سئوال ساده است: ما برای جلوگیری از این مسئله کاری نکردیم. قدرتمندترین حزب سوم من و شما هستیم». 

بازیگر ۴۸ ساله یکی از معدود کسانی بود که در جشنواره موسیقی و هنر کالیفرنیا جنوبی از سیاست حرف زد.

پن از دوشنبه این هفته در برنامه‌ای به نام "کاروان دست‌های آلوده" با اتوبوس به سراسر آمریکا سفر می‌کند. هدف از این تور که انتظار می‌رود حدود ۳۰۰ نفر با آن همراه شوند، تشویق جوانان به حضور بیشتر در عرصه‌ سیاست و محیط زیست است.

ستاره آمریکایی که زمانی او را "فرزند ناخلف"‌ و "پسر بد" هالیوود لقب داده بودند به رک بودن و داشتن دیدگاههای سیاسی بسیار شفاف معروف است. او سال ۲۰۰۳ برای فیلم "رود میستیک" به کارگردانی کلینت ایستوود جایزه اسکار بهترین بازیگر را دریافت کرد و پارسال فیلم "درون طبیعت وحشی" را در مقام کارگردان روی پرده داشت.

پن پیش از این نیز به دفعات سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت آمریکا را مورد انتقاد قرار داده است. او پیش از آغاز جنگ آمریکا و عراق در قالب خبرنگار و گزارشگر روزنامه سن فرانسیسکو کرونیکل به این کشور رفت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل ایران هم به کشور ما آمد.

وی ریاست هیئت داوران جشنواره کن ۶۱ را به عهده دارد و به همراه سرجیو کاستلیتو، ناتالی پورتمن، آلفونسو کوارون، آپیچاتپنگ ویراستاکول، الکساندرا ماریا لارا و رشید بوغریب برنده جایزه معتبر نخل طلا را انتخاب می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین