کد خبر: ۷۴۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۵

انتشار اشعار هوشنگ ابتهاج در یک مجموعه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تمام شعرهای هوشنگ ابتهاج (ه.ا. سایه) در یک کتاب منتشر می‌شوند.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌ی آفتاب، به نقل از ایسنا، این کتاب همه‌ی مجموعه‌های شعر منتشرشده‌ی ابتهاج را از ابتدا تا امروز دربر می‌گیرد، از جمله مجموعه‌های «تاسیان»، همه‌ی «سیاه‌مشق‌ها» و دیگر مجموعه‌ها.

کلیات این شاعر از سوی نشر کارنامه در یک مجلد منتشر خواهد شد.

چاپ دوم مجموعه‌ی شعر «تاسیان» هم احتمالا به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برسد.

از سوی دیگر، «آینه در آینه»، گزیده‌ی شعرهای ابتهاج به انتخاب محمدرضا شفیعی‌ کدکنی، از سوی نشر چشمه در قطع رقعی با جلد گالینگور به تازگی به چاپ شانزدهم و در قطع جیبی با جلد شومیز به چاپ پانزدهم رسیده است.

چندی پیش هم از انجام تصحیحات مجدد و اعمال تغییراتی توسط این شاعر بر کتاب «حافظ به سعی سایه» با توجه به نسخه‌های جدید منتشرشده‌ی حافظ خبر داده شد.

امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «ه.ا. سایه» ششم اسفندماه سال ۱۳۰۶ در شهرستان رشت متولد شده است.

برخی از مجموعه‌های شعر چاپ شده‌ی او عبارت‌اند از: ‌«نخستین نغمه‌ها» رشت سال ۱۳۲۵، ‌«سهراب» صفی‌ علیشاه ۱۳۲۰، «شبگیر» توس و زوار ۱۳۳۲، «زمین» نیل ۱۳۳۴، «چند برگ از یلدا» تهران ۱۳۳۴، «یادگار خون سرو» توس ۱۳۶۰، «سیاه‌مشق»، مجموعه‌ی غزل‌ها، رباعی‌ها، مثنوی و دوبیتی و قطعه که در سه شماره‌ی ۱، ۲ و ۳ توسط انتشارات امیرکبیر، توس و کارنامه منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Afghanistan
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
0
0
سلام خدمت شما تقدیم است.
من یکی از هواخواهان آقای ابتهاج "سایه" میباشم و خیلی در جستجوی مجموعه اشعار آقای سایه هستم. لطفا" در این زمینه بنده را همراهی فرمایند. از مرحمت شما خیلی ممنون.

بااحترام
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین